(fot. pixabay.com)

Problemy z akumulatorem w smartfonie? Sprawdź aplikację Usługi Google Play

Zauważyłeś, że ostatnio Twój smartfon działający pod kontrolą Androida znacznie krócej pracuje na akumulatorze? Niewykluczone, że problem leży po stronie oprogramowania Usługi Google Play.

Na czas pracy na akumulatorze ma wpływ naprawdę wiele czynników. Nie chodzi wyłącznie o zarządzanie energią przez sam system operacyjny czy zastosowany wyświetlacz lub procesor. Równie ważne jest używane oprogramowanie, również to działające w tle.

Problemy jednej aplikacji, która zaczęła działać niepoprawnie, mogą jak najbardziej mieć zauważalny wpływ na ogólną kondycję smartfona. Dobrym przykładem jest ostatnia aktualizacja Usług Google Play, które nagle zaczęły zauważalnie drenować akumulatory w wielu smartfonach.

Poważny błąd w Usługach Google Play

Na problem uwagę zwraca serwis Android Police. Usługi Google Play zawierają bowiem błąd, który został zauważony w najnowszej wersji oznaczonej jako 18.3.82. Występuje on na różnych modelach smartfonów – marka i model nie mają znaczenia.

Przez weekend przybyło raportów, w których użytkownicy skarżą się na odczuwalnie krótszy czas pracy na jednym ładowaniu. W ustawieniach pokazujących zużycie energii przez poszczególne aplikacje i usługi, pierwsza pozycja często należy do Usług Google Play. Zużycie energii może wahać się od 10% do 20%.

Dostałem trefną aktualizację Usług Google Play, co teraz?

Najpewniej Google już pracuje nad poprawką usuwającą opisany błąd. Miejmy nadzieję, że w ciągu najbliższych dni wydana zostanie odpowiednia aktualizacja, która przywróci poprawny czas pracy na wielu smartfonach z Androidem.

Zanim jednak Google udostępni poprawkę, to można spróbować poradzić sobie samemu. Pierwszą metodą jest przywrócenie starszej wersji Usług Google Play. Należy tylko pamiętać, że po wykonaniu tej operacji, system po jakimś czasie będzie chciał ponownie pobrać aktualizację do nowszej wersji.

Drugi sposób to zapisanie się do programu beta, co można zrobić z poziomu Google Play. Jak podaje serwis Android Police, opisany błąd nie występuje w testowym wydaniu aplikacji. Niestety, zainstalowanie tej wersji może przynieść inne kłopoty – oprogramowanie beta jest zazwyczaj mniej stabilne.

Jak już wspomniałem, problem występuje na wielu urządzeniach. Nie dotyczy on jednak wszystkich użytkowników. Możliwe, że mamy zainstalowaną wersję 18.3.82 i nie doświadczamy żadnego negatywnego wpływu na czas pracy smartfona.

źródło: Android Police