okulary Spectacles 3
Spectacles 3 (fot. Snapchat)

Snapchat pokazał okulary Spectacles 3. Cena jest naprawdę zabójcza

Pamiętacie jeszcze okulary Snapchata? Niektórzy twierdzili, że będą one małą rewolucją, która pozwoli firmie na wysokie zyski z działu urządzeń. Cóż, grono osób zainteresowanych Spectacles okazało się niewielkie, a samo urządzenie sprzedało się mocno przeciętnie. Producent nie zamierza się jednak poddawać i właśnie zaprezentował trzecią generację swoich okularów.

Tak, mimo niezbyt dużej popularności pierwszych Spectacles i finansowego niewypału, Snapchat w 2018 roku wprowadził do sprzedaży drugą generację. Dostaliśmy całkiem ciekawy gadżet, ale ponownie przesadnie drogi – ponad 700 złotych za możliwość wykonywania zdjęć i krótkich materiałów o przeciętnej jakości to stanowczo zbyt dużo. Nic więc dziwnego, że kolejne urządzenie Snapchata nie okazało się sprzedażowym hitem.

Podobno do trzech razy sztuka, ale czuję, że i trzecia generacja Spectacles nie odniesie sukcesu. Po pierwsze, cena jest jeszcze bardziej absurdalna. Po drugie, Snapchat przestał już być modny. Po trzecie, funkcjonalność nadal nie jest zbyt bogata.

Snapchat pokazał okulary Spectacles 3. Cena jest naprawdę zabójcza
Spectacles 3 (fot. The Verge)

Spectacles 3 zostały zauważalnie przebudowane względem poprzednich wersji okularów Snapchata. Trzeba przyznać, że wyglądają dość ciekawie, aczkolwiek niekoniecznie atrakcyjnie. Z nowości sprzętowych warto wspomnieć o dodanej kamerze HD, która ma pozwolić na wychwycenie głębi obrazu, co z kolei umożliwi obsługę rozszerzonej rzeczywistości. Okulary otrzymają ekskluzywny zestaw efektów 3D, a kolejne efekty w teorii mają zostać dostarczone przez zewnętrznych programistów.

Snapchat podaje, że najnowszy model należy do edycji limitowanej. Niewykluczone, że tak naprawdę firma już teraz zakłada słabą sprzedaż, a wspomniane określenie ma wyłącznie zachęcić potencjalnych klientów do kupna – w myśl zasady „bierz jak najszybciej, bo później nie będzie”.

A skoro już przy kupowaniu jesteśmy, to do wyboru są dwie wersje – Carbone i Mineral. Każda została wyceniona na… 1600 złotych – to znacznie więcej niż poprzednie generacje.

Zastosowany akumulator ma pozwolić na zarejestrowanie 70 materiałów wideo i ponad 200 zdjęć na jednym ładowaniu. Podobnie jak w poprzedniej wersji, Spectacles 3 dostępne są z etui, które pełni również rolę akumulatora. Naładowanie do pełna trwa około 75 minut. Do ładowania etui służy kabel USB typu C. Użytkownik do dyspozycji otrzymuje 4 GB pamięci na dane, co umożliwia przechowywanie do 100 filmów lub do 1200 zdjęć. Zdjęcia przechowywane są w rozdzielczości 1642×1642 pikseli. Z kolei w przypadku materiałów wideo mamy rozdzielczość 1216×1216 pikseli.

Spectacles 3 można obecnie zamówić w przedsprzedaży. Będą one współpracować z iOS i Androidem.

źródło: Snapchat, The Verge