okulary Spectacles 3
Spectacles 3 (fot. Snapchat)

Snapchat pokazał okulary Spectacles 3. Cena jest naprawdę zabójcza

Pamiętacie jeszcze okulary Snapchata? Niektórzy twierdzili, że będą one małą rewolucją, która pozwoli firmie na wysokie zyski z działu urządzeń. Cóż, grono osób zainteresowanych Spectacles okazało się niewielkie, a samo urządzenie sprzedało się mocno przeciętnie. Producent nie zamierza się jednak poddawać i właśnie zaprezentował trzecią generację swoich okularów.

Tak, mimo niezbyt dużej popularności pierwszych Spectacles i finansowego niewypału, Snapchat w 2018 roku wprowadził do sprzedaży drugą generację. Dostaliśmy całkiem ciekawy gadżet, ale ponownie przesadnie drogi – ponad 700 złotych za możliwość wykonywania zdjęć i krótkich materiałów o przeciętnej jakości to stanowczo zbyt dużo. Nic więc dziwnego, że kolejne urządzenie Snapchata nie okazało się sprzedażowym hitem.

Podobno do trzech razy sztuka, ale czuję, że i trzecia generacja Spectacles nie odniesie sukcesu. Po pierwsze, cena jest jeszcze bardziej absurdalna. Po drugie, Snapchat przestał już być modny. Po trzecie, funkcjonalność nadal nie jest zbyt bogata.

Spectacles 3 (fot. The Verge)

Spectacles 3 zostały zauważalnie przebudowane względem poprzednich wersji okularów Snapchata. Trzeba przyznać, że wyglądają dość ciekawie, aczkolwiek niekoniecznie atrakcyjnie. Z nowości sprzętowych warto wspomnieć o dodanej kamerze HD, która ma pozwolić na wychwycenie głębi obrazu, co z kolei umożliwi obsługę rozszerzonej rzeczywistości. Okulary otrzymają ekskluzywny zestaw efektów 3D, a kolejne efekty w teorii mają zostać dostarczone przez zewnętrznych programistów.

Snapchat podaje, że najnowszy model należy do edycji limitowanej. Niewykluczone, że tak naprawdę firma już teraz zakłada słabą sprzedaż, a wspomniane określenie ma wyłącznie zachęcić potencjalnych klientów do kupna – w myśl zasady „bierz jak najszybciej, bo później nie będzie”.

A skoro już przy kupowaniu jesteśmy, to do wyboru są dwie wersje – Carbone i Mineral. Każda została wyceniona na… 1600 złotych – to znacznie więcej niż poprzednie generacje.

Zastosowany akumulator ma pozwolić na zarejestrowanie 70 materiałów wideo i ponad 200 zdjęć na jednym ładowaniu. Podobnie jak w poprzedniej wersji, Spectacles 3 dostępne są z etui, które pełni również rolę akumulatora. Naładowanie do pełna trwa około 75 minut. Do ładowania etui służy kabel USB typu C. Użytkownik do dyspozycji otrzymuje 4 GB pamięci na dane, co umożliwia przechowywanie do 100 filmów lub do 1200 zdjęć. Zdjęcia przechowywane są w rozdzielczości 1642×1642 pikseli. Z kolei w przypadku materiałów wideo mamy rozdzielczość 1216×1216 pikseli.

Spectacles 3 można obecnie zamówić w przedsprzedaży. Będą one współpracować z iOS i Androidem.

źródło: Snapchat, The Verge