Samsung Galaxy Note 7 (fot. Tabletowo.pl)

Problem z Galaxy Note 7 jest na tyle poważny, że Samsung będzie wymieniać sprzedane egzemplarze (aktualizacja)

Ostatnimi czasy ciekawe rzeczy dzieją się na rynku mobilnym. Zaledwie kilka tygodni temu wezwano wszystkich użytkowników zegarka Basis Peak do zwrotu z uwagi na problemy z przegrzewaniem się urządzenia. Teraz mamy do czynienia z jeszcze bardziej interesującą sytuacją. Okazuje się, że problem z wybuchającymi bateriami w Samsungu Galaxy Note 7 nie był jednorazowy – wprost przeciwnie. W sumie odnotowano aż 35 przypadków, przez co koreański koncern postanowił podjąć stosowne kroki, by sytuację rozwiązać.

Reklama

Galaxy Note 7 jest najciekawszym z aktualnie dostępnych na rynku smartfonów Samsunga. Wydawać by się mogło, że w jego przypadku nic nie poszło źle. Oczywiście w tym miejscu „przyczepicie się” do wysokiej ceny, ale pod względem wzornictwa, parametrów i oferowanych funkcji nie można mu nic zarzucić. Tymczasem, niestety, pojawiły się problemy, obok których Samsung nie może przejść obojętnie. Nie może machnąć ręką i uznać, że przecież nic się nie stało.

Masa użytkowników Galaxy Note 7 zgłasza, że ich produkty się przegrzewają. Dochodzi też do tego, że najnormalniej w świecie wybuchają, o czym słyszeliśmy dwukrotnie w ciągu ostatnich dni.  Problemy z baterią, bo o nich mowa, są na tyle poważne, że Samsung zdecydował się na stanowcze kroki.

Ostatnio informowaliśmy, że dostawy Galaxy Note 7 zostały wstrzymane ze względu na dodatkowe kontrole jakościowe, które urządzenie to musi przejść przed wypuszczeniem na rynek – w związku właśnie z licznymi zgłoszeniami od użytkowników. Pojawiły się liczne pytania czy problem uda się rozwiązać za pomocą aktualizacji oprogramowania, czy to jednak kwestia podzespołów. I choć odpowiedzi wciąż nie znamy, jedno jest pewne: problem jest poważny. Na tyle poważny, że osoby, które weszły w posiadanie Galaxy Note 7 będą mogły go wkrótce zwrócić i wymienić na nowy egzemplarz. Szczegóły mają zostać ujawnione wkrótce.

W Polsce, jak doskonale wiecie, Samsung Galaxy Note 7 jeszcze nie jest oficjalnie dostępny – jedynie w przedsprzedaży. Możemy jedynie spekulować czy partia skierowana na nasz rynek jest wolna od wad, o których mowa powyżej, czy nie. Aktualnie czekamy na oficjalne stanowisko Samsung Polska w tej sprawie. Dopiero wtedy będziemy mogli potwierdzić, że dostawa Galaxy Note 7 do polskich klientów będzie na czas czy jednak będzie opóźniona.

Na tę chwilę sprzedaż Galaxy Note 7 w krajach, w których urządzenie to było dostępne, została wstrzymana.

źródło: phoneradar

Aktualizacja – oświadczenie Samsung Polska:

Samsung uznaje dostarczanie produktów najwyższej jakości za priorytet, a każdy odnotowany przez naszych klientów incydent, traktujemy niezwykle poważnie. W odpowiedzi na ostatnie doniesienia związane z Note 7, przeprowadziliśmy drobiazgowe dochodzenie,  które wykazało problemy z baterią.

Jak do tej pory (stan na 1 września 2016) globalnie odnotowaliśmy 35 tego typu przypadków. Obecnie prowadzimy wnikliwą inspekcję wraz z naszymi dostawcami, aby zidentyfikować wszystkie potencjalnie uszkodzone baterie. Ze względu na to, że bezpieczeństwo naszych klientów jest dla nas najwyższym priorytetem, wstrzymaliśmy sprzedaż modelu Note 7.

Klientów, którzy zakupili Note 7 w Polsce prosimy o kontakt z autoryzowanym serwisem telefonów Samsung, (pełen wykaz serwisów znajduje się na stronie www.samsung.pl) bądź kontakt z infolinią pod numerem telefonu 0.801.672.678 bądź +48 22 607 93 33. Urządzenia zostaną poddane gruntownej weryfikacji i zwrócone ze sprawdzoną baterią bądź klient otrzyma nowy egzemplarz w przypadku zidentyfikowania wady. Cały proces może zająć do kilku tygodni.

Zdajemy sobie sprawę z niedogodności jakie niesie za sobą ta sytuacja, ale chcemy być pewni, że Samsung dostarcza swoim klientom produkty najwyższej jakości. Bardzo blisko współpracujemy z naszymi partnerami, aby mieć pewność, że proces wymiany urządzeń będzie tak wygodny i efektywny jak to tylko możliwe.

I kolejna aktualizacja: