Pierwszy kwartał 2016 roku może być pod względem sprzedaży najgorszy w historii iPada

Czasami można zacząć się zastanawiać, jaka przyszłość czeka tablety. Ich sprzedaż sukcesywnie spada i albo wkrótce całkowicie odejdą do lamusa, albo za kilka lat będzie korzystać z nich zaledwie garstka użytkowników, gdyż większość sięgnie po rozwiązania hybrydowe. Na obecną chwilę nie zapowiada się, aby ten trend odwrócił się o 180 stopni.

Analitycy bowiem przewidują, że w pierwszym kwartale 2016 roku sprzedanych zostanie 46,65 milionów tabletów, czyli o 28,6% mniej względem poprzednich trzech miesięcy oraz o 8,6% mniej w porównaniu z analogicznym okresem sprzed roku (czyli Q1 2015). W tym czasie na rynek trafi 9,8 milionów iPadów, 21,5 miliona tabletów „markowych” producentów oraz 15,4 milionów od tzw. no name’ów. Wszystkie trzy grupy odnotują spadki w stosunku do poprzedniego kwartału o – odpowiednio – 39,1%, 25,9 oraz 24,1%.

Udziały pośród poszczególnych graczy w pierwszym kwartale 2016 roku mają rozkładać się następująco:

Apple  21%
Samsung   14%
Lenovo  7,2%
Amazon  5,8%
Huawei  4%
Asus  2,7%
Microsoft  2,6%
TCL  2,6%
LG  1,8%
Acer  1,2%
Inni  37,1% 

Jeśli natomiast chodzi o popularność tabletów ze względu na przekątną ekranu, to analitycy szacują, że udziały poszczególnych grup zostaną podzielone w  następujący spośob:

7 cali  35,4%
7,9 cali  13,8%
8.x cali  6,1%
9.x cali  23,8%
10.x cali  10,1%
11 i więcej cali  10,8% 

Dosyć zaskakująco dużą popularnością mogą cieszyć się najmniejsze, czyli 7-calowe tablety. Dopiero na drugim i trzecim miejscu znalazły się – wydawać by się mogło – obecnie dla większości optymalne, urządzenia z – odpowiednio – 9.x- oraz 7,9-calowymi wyświetlaczami.

Analitycy twierdzą, że w pierwszym kwartale 2016 roku największym „przegranym” będzie Apple, które po raz pierwszy w swojej historii sprzeda tak mało iPadów i jednocześnie zanotuje tak ogromne spadki (39,1% względem poprzedniego kwartału i 20% w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej, czyli Q1 2015). Jednak mimo wszystko wciąż pozostanie liderem na rynku. Pytanie tylko jak długo, przy tak niekorzystnej tendencji spadkowej, utrzyma się na pierwszym miejscu.

*Na zdjęciu wyróżniającym iPad Pro

Źródło: DigiTimes