Paczkomat InPost
Paczkomat (fot. InPost)

Kolejny przyczółek w wojnie paczkomatowej zajęty: maszyny InPost staną teraz przy sklepach Auchan

Paczkomaty InPost mocno wryły się w miejski krajobraz i najbliższą okolicę uczęszczanych przez nas sklepów. Przyzwyczajeni do tego, że przy okazji zakupów możemy odebrać sobie paczkę bez stania w kolejkach na poczcie lub czekania na kuriera, możemy ucieszyć się z faktu, że Paczkomaty staną przy sklepach kolejnej sieci – Auchan.

InPost stara się rozwijać rozmieszczenie swoich Paczkomatów tak, by w momencie silniejszej ekspansji konkurencji, mieć zajęte najważniejsze miejscówki i sieci sklepów partnerskich, przy których budynkach będzie można postawić maszyny. Po „zaklepaniu” sobie współpracy z Lidlem i Dino, przyszła pora na Auchan.

Cezary Smektała, dyrektor operacyjny Ceetrus Polska, wyjaśnia cel tej inwestycji:

„Zależy nam na tym, by Centra Handlowe Auchan były miejscami, w których można nie tylko wygodnie zrobić zakupy, zjeść posiłek, ciekawie spędzić czas, skorzystać z nowych technologii, ale także załatwić codzienne sprawy. Dlatego zdecydowaliśmy się rozszerzyć katalog usług dostępnych wybranych obiektach handlowych o Paczkomaty InPost. Wśród innych usług, z których klienci obiektów zarządzanych przez Ceetrus Polska mogą korzystać 24 godziny przez 7 dni w tygodniu, są samoobsługowe stacje naprawy rowerów, stacje wypożyczania rowerów oraz ładowarki samochodów elektrycznych.”

Rafał Brzoska, prezes InPost, podkreśla wygodę i popularność Paczkomatów:

„Polacy coraz częściej oczekują, że na swoim osiedlu czy w miejscu dokonywania zakupów będą mogli skorzystać z dodatkowych usług, ułatwiających codzienne obowiązki. Cieszę się, że Ceetrus Polska zdecydował się na uzupełnienie oferty zarządzanych przez siebie centrów handlowych o tę wygodną formę odbioru i nadania przesyłki. Paczkomaty InPost są bardzo popularne na Allegro, są też najczęstszą oferowaną formą dostawy zakupów w sklepach internetowych wg raportu serwisu Furgonetka.pl. Aż 74% dużych sklepów oraz 44% małych i średnich oferuje dostawę do Paczkomatów InPost. Średni koszt dostawy za ich pośrednictwem to 10 złotych w mniejszych i 9 złotych w dużych sklepach internetowych.”

InPost działa perspektywicznie, zabezpieczając się przed inwazją automatów paczkowych SwipBoxa, który podpisał umowy z firmami kurierskimi, takimi jak DHL czy Pocztą Polską. Maszyny staną wewnątrz Biedronek i Carrefourów, co już jest pewnym zagrożeniem dla InPostu. Co prawda Paczkomaty stojące na zewnątrz mają tę przewagę nad montowanymi wewnątrz sklepów, że można do nich podejść o każdej porze dnia i nocy, niezależnie od godzin otwarcia sklepu, ale zakładając, że ludzie odbierają przesyłki głownie przy okazji zakupów, przewaga ta nie wydaje się być jakaś kluczowa. Bardziej chodzi o to, gdzie klienci te zakupy robią.

Poczta Polska rzuca rękawicę InPostowi i stawia pierwsze automaty paczkowe w Biedronkach

źródło: InPost przez AntyWeb