Oppo w Polsce? Tak, jeszcze w tym roku. Czy będzie konkurencją dla Xiaomi? Niekoniecznie

Oppo to firma, która pojawia się w nagłówkach prasy technologicznej głównie z dwóch powodów. Po pierwsze, jest po Huawei największym producentem smartfonów pochodzącym z Chin, a czwartym na świecie. Po drugie, potrafi zaskoczyć projektem swoich urządzeń i wprowadza do nich unikalne technologie. Jeszcze w tym roku smartfony tego producenta powinny pojawić się w oficjalnej dystrybucji w Polsce.

O tym, że ekspansja rynkowa poza Chiny może być bardzo opłacalna, przekonały się już takie firmy jak Huawei i Xiaomi. Układ sił w poszczególnych krajach mocno się od siebie różni, ale w Polsce wpływ chińskich producentów jest bardzo widoczny. Huawei coraz bardziej zagraża – wydawałoby się – niezachwianej pozycji Samsunga, zaś Xiaomi nałożyło na głowę cebulową koronę, stając się marką-symbolem, łącząc przyzwoite podzespoły z rozsądną ceną.

Oppo R17 (fot. Oppo)

W wypadku Oppo może być trochę inaczej. Firma ta pełni w Chinach funkcję miejscowego Apple. Jej smartfony wyróżniają się stylistką – na przykład model R17 z pięknym ekranem wypełniającym niemal cały przód urządzenia i minimalnym notchem. Inne modele zyskują niecodzienne funkcje – takie jak wysuwany aparat w modelu Find X. Są to rzeczy, których nie ma nawet najbardziej rozwinięta konkurencja. Jednak wprowadzanie takich innowacji kosztuje, stąd Oppo nie jest drugim Xiaomi – telefony tej marki są zwykle droższe niż sprzęty z serii Mi czy Redmi.

Aparat główny w Oppo Find X (fot. The Verge)

Oppo zamierza jednak wyjść ze swojej „strefy komfortu”, którą niewątpliwie są Chiny. Poszerzając granice zbytu, planuje wejść na rynki w Holandii, Francji, Hiszpanii i Włoszech. Również Polska jest na celowniku chińskiego giganta. To akurat dobrze – będziemy mieli możliwość wybierać z jeszcze szerszej palety możliwości.

Miron Nurski z Komórkomanii powołuje się na cztery niezależne źródła, które twierdzą, że Oppo planuje rozpocząć sprzedaż swoich smartfonów w Polsce w tym roku – jeszcze zanim skończy się jesień. Być może firmie chodzi o to, by załapać się na pierwszy przedświąteczny szał zakupów. Jakaś dobra promocja otwierająca mogłaby być solidnym kopniakiem dla świeżej marki smartfonów na nowym dla niej rynku.

Oczywiście kibicujemy każdej decyzji, która ma szansę zamieszać nieco na naszym polskim smartfonowym rynku. Konkurencja jest siłą napędową wielu zmian, na których konsumenci często zyskują. Kiedy Oppo poda oficjalne informacje dotyczące rozpoczęcia sprzedaży w Polsce, na pewno się o tym od nas dowiecie.

 

źródło: Komórkomania
na zdjęciu głównym: Oppo R15