(fot. Opera)

Opera Touch na iOS – zmieniona nazwa i nowe kolory, ale bez rewolucji

Czas pożegnać przeglądarkę internetową Opera Touch i przywitać po prostu Operę. Twórcy w najnowszej aktualizacji, oprócz zmiany nazwy, zdecydowali się jeszcze odświeżyć interfejs.

Reklama

Krótsza i ujednolicona nazwa

Opera z pewnością nie jest najpopularniejszą przeglądarką internetową. Pozostaje daleko w tyle za Chrome, zarówno na desktopie, jak i na smartfonach. Nie oznacza to jednak, że mamy do czynienia z gorszym produktem. Co więcej, nie brakuje osób, które uważają, że mający znacznie więcej użytkowników Chrome jest mniej wygodny i funkcjonalny.

Do tej pory, właściciele iPhone’ów i iPadów mogli korzystać z Opery Touch, która na iUrządzeniach zadebiutowała prawie trzy lata temu. Od momentu swojej premiery otrzymała ona sporo aktualizacji, wprowadzających przydatne rozwiązania.

Reklama

Teraz, po kilku latach rozwoju, twórcy stwierdzili, że najwyższy czas na usunięcie z nazwy przydomku „Touch”. W założeniach ma to pozwolić na ujednolicenie wersji z różnych platform, a także na wyeliminowanie błędnego podejścia, że Opera Touch to zupełnie inny produkt niż przeglądarka znana z Windowsa czy macOS.

Opera na iOS
(fot. Tabletowo.pl)

Teraz, wyszukując aplikacji w App Store lub po prostu po dodaniu ikonki na jeden z ekranów głównych, zobaczymy skróconą i prostszą nazwę. Ponadto, po pobraniu najnowszej aktualizacji, pojawi się zmieniony interfejs.

Odświeżony wygląd

Jak przed chwilą wspomniałem, wersja 3.0 wprowadza także zauważalne zmiany w wyglądzie. Twórcy wspominają o nowych kolorach oraz atrakcyjniejszych animacjach tła głównego interfejsu użytkownika, w którym większy nacisk położono na „czystość i płynność”.

Należy mieć na uwadze, że nie mamy do czynienia z rewolucją i z pewnością użytkownicy nie będą zmuszeni do zmiany nawyków. Opera po prostu odświeżyła cały projekt. Ponadto, wszystkie popularne funkcje pozostają w przeglądarce i nadal będzie można z nich korzystać.

Wątpię, aby wdrożone nowości wpłynęły na obecną pozycję przeglądarki na rynku. Opera pozostanie w cieniu największych graczy. Wciąż jednak będzie jedną z ciekawszych alternatyw dla Chrome’a oraz Safari i z pewnością będzie rozwijana w kierunku wyróżniania się na tle „nudniejszych” produktów konkurencji.

Nowa wersja jest już dostępna w App Store, zarówno w wersji na iOS, jak i iPadOS.