Nvidia GeForce RTX 3000

Przedsprzedaż RTX 3080: Black Friday to przy tym nic szczególnego

Co prawda raczej nikt nie spodziewał się, że firmie NVIDIA nie uda się sprzedać wszystkich dostępnych egzemplarzy karty graficznej GeForce RTX 3080 podczas przedsprzedaży, jednak wielkim zaskoczeniem było to, że karty zniknęły w ciągu kilku minut. NVIDIA postanowiła wytłumaczyć się z zaistniałej sytuacji.

Popyt przerósł wszelkie przewidywania

Karta graficzna NVIDIA GeForce RTX 3080 trafiła do przedsprzedaży w bardzo dobrej cenie 699 dolarów za model Founders Edition. Biorąc pod uwagę zachęcające wyniki pierwszych testów, nie dziwi, że wielu graczy zdecydowało się zamówić swoje egzemplarze już w przedsprzedaży. Problem w tym, że istotnie było ich wielu, a raczej zbyt wielu.

Zasoby przygotowane przez NVIDIĘ rozeszły się w ciągu kilku minut, a chętni gracze, którzy spóźnili się o dosłownie chwileczkę, musieli obejść się smakiem.

RTX 3080

Niestety, jak często bywa w przypadku podobnych akcji, nie wszyscy nabywcy okazali się być miłośnikami najnowszych technologii w grach komputerowych.

Przedsprzedaż RTX 3080 – żniwa dla cebulaków z eBaya

Rozczarowani gracze zwracali uwagę, że karty graficzne wyprzedały się tak szybko z uwagi na możliwość wykorzystania botów. Firma NVIDIA stanowczo zaprzeczyła takiemu scenariuszowi, informując, że strona internetowa była zabezpieczona przed wykorzystaniem botów, a mechanizmy bezpieczeństwa zadziałały prawidłowo. Wszystkich zakupów mieli dokonać ludzie własnoręcznie.

Niestety, spora grupa nabywców okazała się być pospolitymi cebulakami z serwisów ogłoszeniowych, którzy postanowili wykorzystać wysokie zainteresowanie graczy dla łatwego zarobku. Nie było żadną niespodzianką, że tuż po zakończeniu przedsprzedaży karty RTX 3080 pojawiły się w serwisie eBay i podobnych, na ogół w cenach co najmniej dwukrotnie wyższych niż na stronie NVIDII.

NVIDIA RTX 3080 Cebula Edition

NVIDIA: przepraszamy, obiecujemy szybką poprawę

Za zaistniałe okoliczności firma NVIDIA przeprosiła graczy i zobowiązała się do dostarczenia jak największej ilości RTX 3080 do swoich partnerów handlowych po to, by każdy zainteresowany gracz mógł jak najszybciej nabyć swój upragniony egzemplarz w uczciwej cenie.

Ruch większy niż w Black Friday

Skalę zainteresowania RTX 3080 może podkreślić twitterowy wpis jednego ze sklepów internetowychNewegg. Podczas przedsprzedaży RTX 3080 odnotowano w nim większy ruch niż podczas godzin porannych Black Friday. To mówi samo za siebie – popyt na RTX 3080 jest przeogromny.

Czy NVIDIA sprosta wyzwaniu i wszyscy zainteresowani gracze będą mogli cieszyć się swoimi RTXami już wkrótce? Mocno trzymamy kciuki, zwłaszcza, że tak po prostu, też chcielibyśmy je kupić.