Creative Outlier Air Sports fot. Creative

Drżyj Samsungu i Jabro. Tym modelem słuchawek Creative zamierza zmieść konkurencję

Creative Labs – firma, której nikomu nie trzeba przedstawiać. Słynna głównie z tego, że czegokolwiek się nie tknie w ostatnich latach, zamienia w złoto. Jej odtwarzacze mp3 z linii MuVo i Zen jako jedyne podniosły kopie w starciu z rozjeżdżającym wszystkich iPodem. Najlepsze słuchawki dokanałowe entry level? Creative EP-630. Najlepsze (swego czasu) słuchawki nauszne w rozsądnej cenie? Creative Aurvana Live. Najlepszy (w momencie premiery) głośnik bluetooth? Creative SoundBlaster Roar. Najlepszy zewnętrzny DAC do urządzeń mobilnych? Creative SoundBlaster X7. Tym razem producent z siedzibą w Singapurze postanowił uraczyć rynek najlepszymi słuchawkami „w pełni bezprzewodowymi”. Przed Państwem Creative Outlier Air Sports.

Projektując pierwsze słuchawki tego typu specjaliści z Creative doskonale wiedzieli z jak ambitnym celem muszą się zmierzyć. W jabłkowym sadzie niepodzielnie rządzą AirPodsy, posiadacze smartfonów z Androidem mogą wybierać między propozycjami Samsunga, Jabry, Huaweia i wielu innych, zwłaszcza chińskich marek. Żeby wygrać ten wyścig, musieli więc zapewnić, że ich propozycja będzie wygodniejsza od Galaxy Buds, zaoferuje lepszą jakość rozmów od Jabry Elite 65t oraz cenę na poziomie producentów z Państwa Środka. Jak zdążył mnie poinformować redakcyjny kolega, który miał przyjemność uczestniczyć w premierze prasowej – sprzęt zapowiada się wielce interesująco.

Creative Outlier Air Sports fot. Creative

Celem zadbania o jak najwyższą jakość dźwięku, urządzenie wyposażono w technologię Bluetooth 5.0 ze wsparciem dla kodeków aptX oraz AAC. Ten ostatni standard wykorzystywany jest między innymi przez takie aplikacje jak Apple Music czy Tidal, dzięki czemu możliwe stało się uniknięcie kompresji z jednego stratnego formatu na drugi. Zabieg ten w sposób znaczący degraduje jakość słuchanego dźwięku.

Czas pracy słuchawek na jednym ładowaniu jest imponujący – 10 godzin bez doładowywania z etui. Akumulator umieszczony w opakowaniu pozwala na dwukrotne pełne doładowanie słuchawek, co w sumie daje 30 godzin pracy bez konieczności użycia kabla ładującego. Dodatkowo inżynierowie Creative zdecydowali się na zastosowanie innowacyjnych membran wykonanych z grafenu. Grafen to materiał znacznie cieńszy i bardziej wytrzymały od dotychczas stosowanych powszechnie w słuchawkach. Oznacza to, że słuchawki do pracy wymagają dostarczenia mniejszej ilości energii. Zabieg ten pozwala również na generowanie bardziej treściwych, bogatszych w brzmieniu tonów niskich, co w przypadku konstrukcji dokanałowych jest prawdziwą rzadkością.

Creative Outlier Air Sports fot. Creative

Od strony technicznej słuchawki zapewniają wsparcie zarówno dla systemu Android jak i iOS przy pomocy dedykowanych aplikacji. Współpracują również z asystentami głosowymi od Google i Apple. Warto nadmienić, że obydwie słuchawki mogą pracować oddzielnie, co pozwala na korzystanie w danym czasie tylko z jednej. Prawdopodobnie obydwie słuchawki ważą tyle samo, co znaczy że komfort użytkowania będzie taki sam w obydwu uszach.

W kwestii jakości wykonania zarówno słuchawek jak i dedykowanego opakowania również nie można mieć zastrzeżeń. Pudełko wykonane jest z aluminium, co pozwoliło na uzyskanie odpowiedniej odporności na trudy eksploatacji przy jednoczesnym zachowaniu rozsądnej wagi (54 g). Same słuchawki spełniają normy odporności na wilgoć IPX5 – krople potu i deszczu  nie są im straszne. Ładowanie słuchawek odbywa się przy użyciu portu USB-C.

Creative Outlier Air Sports fot. Creative

Creative Outlier Air Sports z miejsca staną się ciekawym, a z pewnością bardzo opłacalnym konkurentem na co raz to szerszym rynku słuchawek „prawdziwie bezprzewodowych”. Walka się zaostrza, z czego możemy się tylko cieszyć. Sam niecierpliwie wypatruję kuriera z egzemplarzem testowym z głęboką nadzieją, że słuchawki spełnią bardzo wysokie oczekiwania.

Słuchawki dostępne są na stronie producenta w cenie 349 złotych. Wysyłka pierwszych sztuk planowana jest już na 14 czerwca 2019 roku. Zainteresowani mogą liczyć na darmową dostawę oraz prawo zwrotu zakupu w terminie 30 dni od jego dokonania.

Test pojawi się na łamach naszego serwisu już niebawem.

Creative Muvo Play fot. Creative

 

Creative Outlier Active fot. Creative

Poza słuchawkami Creative zapowiedziało również premierę następujących urządzeń:

  • głośnik bluetooth Muvo Play, który ma za zadanie zapewnić bogate brzmienie w zakresie niskich tonów oraz długi czas pracy na baterii (10 godzin);
  • głośniki stacjonarne Pebble Plus – typowy zestaw 2.1 z zaprojektowanym od nowa autonomicznym subwooferem oraz satelitami, które według producenta odgrywają tony średnie i wysokie wyjątkowo precyzyjnie;
  • słuchawki Outlier Active – bezprzewodowe słuchawki bluetooth w bardzo korzystnej cenie (129 złotych).
Creative Pebble Plus fot. Creative

Źródło: Informacja prasowa, Creative