Nokia weźmie się za telewizory. I od razu wysoko ustawi sobie poprzeczkę

Nokia weźmie się za telewizory. I od razu wysoko ustawi sobie poprzeczkę

Coraz więcej producentów smartfonów decyduje się dołączyć do swojej oferty telewizory. Wkrótce to samo zrobi Nokia i wiele wskazuje na to, że propozycja tej marki może mieć kilka mocnych argumentów, aby przekonać do siebie klientów.

Segment telewizorów jest mocno zróżnicowany – w sklepach można znaleźć zarówno bardzo tanie urządzenia, jak i dużo droższe dla bardzo wymagających użytkowników, którzy za produkt klasy premium są w stanie słono zapłacić. Mimo ogromnej konkurencji, coraz więcej producentów smartfonów decyduje się wejść na ten rynek. W ostatnim czasie zrobili to OnePlus oraz Motorola, a wkrótce ich śladami pójdzie także Nokia.

Telewizor Nokia

Pierwsze informacje o telewizorze z logo „Nokia” pojawiły się już kilka dni temu, ale teraz światło dzienne ujrzały szczegóły, dzięki którym dowiadujemy się, czego spodziewać się po tym urządzeniu. Sprzęt zostanie wyposażony w ekran LCD o przekątnej ponad 50 cali i rozdzielczości 4K UHD, co jednoznacznie wskazuje, w jaki segment rynku celować będzie producent. Na pokładzie znajdzie się też technologia „Intelligent Dimming”, która ma zapewnić lepszy kontrast i głębszą czerń, aby dokładniej odwzorowywać wyświetlane treści w czasie rzeczywistym.

Telewizor z logo „Nokia” na obudowie zaoferuje też głośniki marki JBL, która należy do Harman International Industries (a ta jest z kolei spółką zależną należącą do Samsung Electronics). Urządzenie będzie pracować pod kontrolą systemu Android 9.0 Pie, a tym samym da swoim właścicielom dostęp do aplikacji ze Sklepu Play i Asystenta Google (na pilocie powinien znaleźć się dedykowany przycisk do jego wywoływania).

Podobnie, jak i telewizory OnePlusa i Motoroli, tak i urządzenie z logo „Nokia” będzie sprzedawane w Indiach. Na razie trudno przewidzieć, czy w przyszłości trafi również na inne rynki, ale na obecną chwilę wydaje się to mało prawdopodobne. Finowie podpisali bowiem kontrakt z indyjską platformą e-commerce Flipkart, która zajmie się zarówno produkcją, jak i dystrybucją odbiorników oraz wsparciem posprzedażowym – fińska firma użyczy tylko swojego logo. Nie będzie to jednak pierwszyzna dla ww. serwisu, ponieważ ma on już w swojej ofercie telewizory własnej marki – MarQ by Flipkart.

Data premiery Smart TV z logo „Nokia” nie jest jeszcze znana, ale urządzenie powinno zadebiutować w grudniu 2019 roku.

Źródło: Flipkart przez Times of India