Pamiętacie zdjęcie jajka na Instagramie, które zebrało rekordową liczbę polubień? Być może nawet sami zostawiliście tam swojego lajka. Niezwykłą popularność fotografii zwykłego kurzego jaja udało się wykorzystać w szczytnym celu, który ujawniony został podczas bloku reklamowego w trakcie finału Super Bowl.
Konto world_record_egg na Instagramie ma obecnie 10 milionów obserwujących, a pierwsze opublikowane tam zdjęcie jaja zebrało ponad 52 mln polubień. Twórcy konta podjęli współpracę z Hulu – serwisem strumieniującym filmy i seriale, operującym w Stanach Zjednoczonych. W efekcie, podczas finałów mistrzostw NFL, miliony osób mogły obejrzeć 30-sekundowy spot promujący dbałość o zdrowie psychiczne w kontekście stresu, jaki mogą powodować serwisy społecznościowe.
https://www.instagram.com/p/BtdYQwincYv/
Film zachęca do tego, by jeśli znajdujemy się pod wpływem silnej presji ze strony mediów społecznościowych, zwrócić się do kogoś o pomoc. Porozmawiać. Nie próbować brać całego ciężaru na siebie. Spot zamyka link do strony Mental Healt America – niedochodowej organizacji zajmującej się zdrowiem psychicznym.
We’d like to thank #TalkingEgg for shining a limelight on #mentalhealth tonight with an important message. Not everyone chooses to #fightintheopen for mental health, but you did for the 1 in 5 Americans living with a mental health condition. Thank you, #EggGang! ?? pic.twitter.com/9KPlXG5re4
— Mental Health America (@MentalHealthAm) February 4, 2019
Konto stworzyło trzech menadżerów ds. reklamy z południowego Londynu – Chris Godfrey, Alissa Khan-Whelan i C.J. Brown. Postanowili wykorzystać popularność tego instagramowego zdjęcia i sami skontaktowali się z Hulu, które sfinansowało prace nad powyższym krótkim filmem. Postanowiono nadać mu dobre przesłanie i wzmocnić jego zasięg przez zestawienie go z wysoką oglądalnością telewizji podczas finałów rozgrywek futbolu amerykańskiego.
To bardzo pozytywna akcja, biorąc pod uwagę to, jak cenny jest czas antenowy podczas amerykańskiego Super Bowl. Potencjalnie, taki 30-sekundowy spot mógł przynieść reklamodawcy nawet 10 milionów dolarów zysków. Miło, że choć przez chwilę „reklama” zachęcała do czegoś naprawdę wartościowego.
Nie wiadomo, czy jakieś inne firmy będą chciały w podobny sposób współpracować z właścicielami konta world_record_egg. Jeśli tak, to zgaduję, że musiałyby wykorzystać jego popularność w równie godny pochwały sposób.
źródło: world_record_egg przez TechCrunch