McLaren pochwalił się nową architekturą dla zelektryfikowanych supersamochodów
McLaren 620R (fot. McLaren Automotive)

McLaren pochwalił się nową architekturą dla zelektryfikowanych supersamochodów

Brytyjski producent supersamochodów, McLaren Automotive, zamierza przeprowadzić elektryfikację swojej oferty. W tym celu powstała nowa, lekka architektura.

Supersamochody z Wielkiej Brytanii z silnikami elektrycznymi

McLaren ma już doświadczenie w elektryfikacji samochodów. Model P1, osiągający pierwszą „setkę” w imponującym czasie 2,8 s, to hybryda, w której silnik spalinowy V8 współpracuje z jednostką elektryczną. Niewykluczone, że niebawem wszystkie modele brytyjskiego producenta przejdą podobny proces elektryfikacji, a to za sprawą nowej architektury.

McLaren - nowa architektura.
(fot. McLaren Automotive)

Mike Flewitt, dyrektor generalny McLaren Automotive, oficjalnie potwierdził wprowadzenie całkowicie nowej, elastycznej i lekkiej architektury, która będzie stanowić podstawę dla zbliżającej się generacji zelektryfikowanych supersamochodów.

Firma chwali się, że platforma od samego początku była projektowana z myślą o hybrydowych układach napędowych. Silnik elektryczny i pakiet akumulatorów nie będą więc po prostu dołożone, aby przykładowo poprawić osiągi – mają one stanowić integralną część całej konstrukcji. Takie podejście powinno pozwolić na zamontowanie większych akumulatorów i mocniejszego silnika elektrycznego.

Hybrydowy McLaren już w przyszłym roku

Brytyjczycy zaznaczają, że pierwszy hybrydowy supersamochód, który będzie oparty o nową architekturę, zadebiutuje w 2021 roku. Należy oczekiwać topowych osiągów i świetnego prowadzenia, z czego słyną już auta producenta. Nie poznaliśmy jednak jeszcze zbyt wielu szczegółów.

Nowy serwis Tabletowo. Sprawdź oiot.pl

Możliwe, że nowy samochód nie będzie cierpieć na zbyt dużą masę, co jest przypadłością wielu nowoczesnych hybrydy i elektryków. Według zapewnień producenta, zaprezentowana architektura wykorzystuje innowacyjne, po raz pierwszy zastosowane, procesy i techniki pozbywania się nadmiaru masy. Ponadto, wraz z usunięciem zbędnych kilogramów, inżynierom udało się zwiększyć poziom bezpieczeństwa.

McLaren - nowa architektura.
(fot. McLaren Automotive)

Nowa, przełomowa architektura jest równie rewolucyjna, jak podwozie MonoCell, które wprowadziliśmy w samochodzie 12C, gdy dekadę temu ponownie rozpoczęliśmy produkcję seryjnych pojazdów.

Ta nowa, ultralekka rama z włókna węglowego oferuje większą integralność strukturalną i wyższy poziom jakości niż kiedykolwiek wcześniej, a nasz nowy zakład MCTC [miejsce, w których zaprojektowano architekturę] szybko stał się rozpoznawalny jako światowe centrum w dziedzinie badań i produkcji materiałów kompozytowych.

Mike Flewitt, dyrektor generalny McLaren Automotive

Co dalej? Możliwe, że w pełni elektryczne sportowe samochody. W końcu, inni producenci coraz częściej decydują się na takie rozwiązanie – np. Porsche Taycan.