McLaren 620R (fot. McLaren Automotive)

McLaren pochwalił się nową architekturą dla zelektryfikowanych supersamochodów

Brytyjski producent supersamochodów, McLaren Automotive, zamierza przeprowadzić elektryfikację swojej oferty. W tym celu powstała nowa, lekka architektura.

Supersamochody z Wielkiej Brytanii z silnikami elektrycznymi

McLaren ma już doświadczenie w elektryfikacji samochodów. Model P1, osiągający pierwszą „setkę” w imponującym czasie 2,8 s, to hybryda, w której silnik spalinowy V8 współpracuje z jednostką elektryczną. Niewykluczone, że niebawem wszystkie modele brytyjskiego producenta przejdą podobny proces elektryfikacji, a to za sprawą nowej architektury.

Reklama
McLaren - nowa architektura.
(fot. McLaren Automotive)

Mike Flewitt, dyrektor generalny McLaren Automotive, oficjalnie potwierdził wprowadzenie całkowicie nowej, elastycznej i lekkiej architektury, która będzie stanowić podstawę dla zbliżającej się generacji zelektryfikowanych supersamochodów.

Firma chwali się, że platforma od samego początku była projektowana z myślą o hybrydowych układach napędowych. Silnik elektryczny i pakiet akumulatorów nie będą więc po prostu dołożone, aby przykładowo poprawić osiągi – mają one stanowić integralną część całej konstrukcji. Takie podejście powinno pozwolić na zamontowanie większych akumulatorów i mocniejszego silnika elektrycznego.

Hybrydowy McLaren już w przyszłym roku

Brytyjczycy zaznaczają, że pierwszy hybrydowy supersamochód, który będzie oparty o nową architekturę, zadebiutuje w 2021 roku. Należy oczekiwać topowych osiągów i świetnego prowadzenia, z czego słyną już auta producenta. Nie poznaliśmy jednak jeszcze zbyt wielu szczegółów.

Możliwe, że nowy samochód nie będzie cierpieć na zbyt dużą masę, co jest przypadłością wielu nowoczesnych hybrydy i elektryków. Według zapewnień producenta, zaprezentowana architektura wykorzystuje innowacyjne, po raz pierwszy zastosowane, procesy i techniki pozbywania się nadmiaru masy. Ponadto, wraz z usunięciem zbędnych kilogramów, inżynierom udało się zwiększyć poziom bezpieczeństwa.

McLaren - nowa architektura.
(fot. McLaren Automotive)

Nowa, przełomowa architektura jest równie rewolucyjna, jak podwozie MonoCell, które wprowadziliśmy w samochodzie 12C, gdy dekadę temu ponownie rozpoczęliśmy produkcję seryjnych pojazdów.

Ta nowa, ultralekka rama z włókna węglowego oferuje większą integralność strukturalną i wyższy poziom jakości niż kiedykolwiek wcześniej, a nasz nowy zakład MCTC [miejsce, w których zaprojektowano architekturę] szybko stał się rozpoznawalny jako światowe centrum w dziedzinie badań i produkcji materiałów kompozytowych.

Mike Flewitt, dyrektor generalny McLaren Automotive

Co dalej? Możliwe, że w pełni elektryczne sportowe samochody. W końcu, inni producenci coraz częściej decydują się na takie rozwiązanie – np. Porsche Taycan.