(fot. LinkedIn)

LinkedIn, ty też? Funkcja Stories pojawia się i w tym serwisie

LinkedIn kojarzy nam się z serwisem, który ma pełnić funkcję kontaktu między pracodawcą a potencjalnym pracownikiem, bądź szefami dwóch lub więcej firm. Teraz portal doczekał się wielu zmian, z czego jedna upodabnia go do Instagrama czy Facebooka.

LinkedIn z odświeżonym wyglądem

LinkedIn ostatnią zmianę swojego wyglądu przeszedł 5 lat temu. Od tamtego czasu były wprowadzane jedynie poprawki i dodatkowe funkcje, jednak design samego portalu pozostawał taki sam. Zmieni się to jednak już teraz. Firma pochwaliła się odświeżeniem wyglądu oraz dodaniem kilku funkcji.

Pierwszą z istotnych zmian jest całkowicie przerobiony widżet filtrowania i wyszukiwania interesujących nas osób. Ma on sprawić, że będzie można łatwiej i szybciej dotrzeć do ludzi, którzy nas interesują w kontekście przyszłego zatrudnienia.

Tak wygląda teraz wyszukiwanie i filtrowanie interesujących nas osób w LinkedIn
Tak wygląda teraz wyszukiwanie i filtrowanie interesujących nas osób (fot. LinkedIn)

Przechodząc dalej, LinkedIn udostępnia opcję tzw. Stories, bardzo podobną do tej, która znajduje się już w Snapchacie czy chociażby Facebooku. Jednak nie ma ona tego zadania, ponieważ na wyżej wymienionych platformach służy ona do dzielenia się z innymi naszymi codziennymi nawykami, wyjściami czy spotkaniami. Natomiast ten serwis podszedł do tematu nieco inaczej. Ma ona umożliwić pracodawcom i pracownikom tworzenie bardziej osobistych relacji i informowanie o ostatnich osiągnięciach danej firmy czy tworzonych przez nią treściach. Na ile jest to zasadne, pozostawiam do oceny Wam.

Opcja Stories pojawi się także w serwisie zrzeszającym pracodawców i pracowników
Opcja Stories pojawi się także w serwisie zrzeszającym pracodawców i pracowników (fot. LinkedIn)

Ostatnią z istotnych nowości jest wprowadzenie opcji wykonania bezpośredniego połączenia przez platformy, takie jak np. Zoom czy Microsoft Teams do osoby, z którą chcemy się skontaktować. Ma to ułatwić komunikację między pracodawcom i potencjalnym pracownikiem.

Od teraz będziemy mogli wykonać bezpośrednie połączenie do naszego rozmówcy poprzez zewnętrzne aplikacje
Od teraz będziemy mogli wykonać bezpośrednie połączenie do naszego rozmówcy poprzez zewnętrzne aplikacje (fot. LinkedIn)

Amerykański serwis poinformował także, że w niedługim czasie planuje wprowadzenie do swojego serwisu i aplikacji ciemnego motywu. Nie zostało jednak powiedziane, kiedy dokładnie ma to nastąpić.