LG wciąż sporo dopłaca do swojej zabawy w smartfony. Czy nadchodzący LG Velvet poprawi wyniki?

Nie liczę już, który kwartał z rzędu dział mobilny LG przynosi (ogromne) straty. Koreańczycy kilkukrotnie zmieniali strategię w tym okresie, ale wciąż ani razu nie udało im się wyjść „na plus”. Na początku 2020 roku dodatkowo we znaki dał im się koronawirus SARS-CoV-2, który zakłócił działalność komórki odpowiedzialnej za smartfony. Firma nie zamierza jednak się poddawać i nieustannie szuka metody na poprawę wyników finansowych. Kto wie, być może nadchodzący LG Velvet w tym pomoże?

LG – wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2020 roku

LG zaraportowało za pierwsze trzy miesiące bieżącego roku przychody w wysokości 14,73 bln wonów południowokoreańskich (14,25 mld dolarów amerykańskich) i zysk operacyjny w kwocie 1,09 bln KRW (921,47 mln USD). Koreańczycy nie ukrywają, że przychody są niższe niż w analogicznym okresie rok wcześniej, ale jednocześnie podkreślają, iż udało się poprawić aż o 21,1% dochód operacyjny.

To bardzo istotne, bowiem to dopiero drugi raz w historii LG, kiedy zdołano przekroczyć próg 1 bln KRW w przypadku zysku operacyjnego. Jednocześnie w pierwszym kwartale 2020 roku uzyskano rekordową marżę na poziomie 7,4%.

Dział mobilny LG niezmiennie na ogromnym minusie

The LG Mobile Communications Company niewątpliwie jest najbardziej obciążającą LG komórką, bowiem już od kilku lat każdy kwartał kończy na potężnym minusie. W pierwszym kwartale 2020 roku strata operacyjna wyniosła 237,8 mld KRW (200,96 mln USD), mimo że w okresie tym przychody osiągnęły kwotę 998,6 mld KRW (843,9 mln USD).

Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej było to (odpowiednio) -203,5 mld KRW (181,05 mln USD) i 1,51 bln KRW (1,34 mld USD). W drugim przypadku odnotowano więc blisko 34% spadek, ale jednocześnie niewiele wyższą stratę operacyjną, co należy uznać za sukces.

Jak podaje LG, sprzedaż była niższa głównie przez problemy z dostawami komponentów od chińskich partnerów. Koreańczykom nadal udało się jednak kontrolować wydatki „dzięki wydajności produkcji i marketingu” oraz „ciągłym wysiłkom mającym na celu złagodzenie skutków pandemii”.

LG przy okazji zapowiada, że LG Velvet wyznaczy nowy kierunek działalności firmy – jeśli smartfon odniesie oczekiwany skutek (a ma na to realne szanse, gdyż zapowiada się bardzo obiecująco), sytuacja być może nareszcie się poprawi. Trzymamy kciuki, tym bardziej, że producent deklaruje również „ulepszone inicjatywy sprzedaży online”, czyli będzie intensywniej (i oby skuteczniej) promować swoje urządzenia w sieci.

Źródło: LG