LG logo (LG K10 i LG K10 2017)

Przez dział mobilny LG straciło w 2018 roku ponad 700 milionów dolarów, ale nadal będzie produkować smartfony

Dział mobilny jest niczym kula u nogi południowokoreańskiego koncernu. Mimo że przez niego LG straciło przez cały 2018 rok ponad 700 milionów dolarów, nie zamierza wycofywać się z tego segmentu – producent dalej będzie wypuszczać na rynek nowe smartfony.

LG opublikowało dziś wyniki finansowe za czwarty kwartał i cały 2018 rok. W ostatnich trzech miesiącach ubiegłego roku koncern odnotował przychody w wysokości 15,77 bln wonów południowokoreańskich (13,99 mld dolarów) i zysk operacyjny w kwocie 75,7 mld KRW (67,1 mln USD). Przychody rok do roku zmalały o 7%, zysk operacyjny również był niższy niż w analogicznym okresie rok wcześniej (Q4 2017).

W ujęciu rocznym przychody LG wyniosły 61,3 bln KRW. To już drugi rok z rzędu, kiedy Koreańczykom udało się przekroczyć kwotę 60 bln KRW i jednocześnie kolejny rekordowy wynik w historii. Jeśli zaś chodzi o zysk operacyjny, to w 2018 roku producentowi udało się wygenerować w sumie 2,7 bln KRW (2,4 mld USD) – jest to aż o 10% więcej niż w 2017 roku.

Spółki LG Home Appliance & Air Solution Company i LG Home Entertainment Company w 2018 roku odnotowały rekordowo wysokie zyski operacyjne – w obu przypadkach była to kwota 1,52 bln KRW (1,35 mld USD). Dział mobilny, LG Mobile Communications Company, niestety nie może pochwalić się tak świetnymi wynikami, bowiem pomimo że w ciągu 12 miesięcy wygenerował 7,98 bln (7,08 mld USD) przychodu, to ubiegły rok zamknął stratą operacyjną na poziomie aż 790,1 mld KRW (700,65 mln USD).

Jeśli dobrze liczę, to dział mobilny przynosi straty już piętnasty (!) kwartał z rzędu. LG nie zamierza jednak wycofać się z tego segmentu. W opublikowanym dziś raporcie producent deklaruje, że w 2019 roku wprowadzi do sprzedaży urządzenia z modemem 5G i smartfony „o różnym kształcie” (co można odczytać jako zapowiedź składanej konstrukcji) oraz skupi się na kluczowych rynkach, na których marka LG cały czas ma silną pozycję.

Źródło: LG