LG coraz słabiej radzi sobie na rynku urządzeń mobilnych

LG Electronics podało własnie najnowsze informacje na temat sprzedaży i zysków w ostatnim kwartale. Sytuacja nie napawa szczególnym optymizmem – największy zawód sprawiły przeciętne wyniki działu zajmującego się urządzeniami mobilnymi. Jak te rezultaty prezentują się na tle konkurencji?

Przez ostatnie trzy miesiące Koreańczycy sprzedali 14,1 miliona smartfonów, co stanowi pogorszenie wyniku o 3 procent względem drugiego kwartału 2014 roku. Warto wspomnieć, że aż 8,1 miliona tych urządzeń obsługuje łączność LTE. Firma chwali się, że to najlepszy wynik w historii, ale identyczny rekord pobili rywale.

Niestety słabo prezentują się zyski. Średnio LG zarobiło na jednym smartfonie 1,2 centa, co jest spowodowane głównie mierną sprzedażą G4. Cóż, nawet w Korei Południowej mało osób zdecydowało się na jego nabycie. Jedyna nadzieja w rynku amerykańskim, na który flagowy model trafił dwa miesiące temu, a producent dodatkowo postawił na wiele akcji marketingowych. Zobaczymy, czy przełoży się to na poprawę sprzedaży w tym kwartale.

Poza tym LG pracuje nad kolejnymi mid-endami i nowym super-flagowcem, prawdopodobnie G4 Pro. Podobno ma nawiązać walkę z iPhone’ami i flagowymi Samsungami. Prognozy analityków z kolei przewidują dalsze spadki sprzedaży z uwagi na nasycenie rynku smartfonów. Jestem ciekaw, jak poradzą sobie Koreańczycy w następnym roku.

źródło: LG przez Reuters, GSM Arena