(fot. pexels.com)

Apple podobno oferuje najlepsze wsparcie techniczne, przynajmniej jeśli chodzi o laptopy

Nawet drogie i dopracowane urządzenia mogą sprawiać problemy lub ulec awarii. Dobrym przykładem są nowe MacBooki z awaryjnymi klawiaturami. W związku z tym, podczas wyboru laptopa warto również kierować się jakością wsparcia technicznego. Jaka firma prezentuje pod tym względem najwyższy poziom? Nowy raport wskazuje na Apple.

No dobrze, najlepiej wybrać urządzenie oferujące najmniejszą awaryjność. Jednakże, nie ma sprzętu, który nie sprawia żadnych problemów. W związku z tym, nawet sięgając po urządzenie mające opinię niezawodnego, warto wciąż pamiętać o jakości serwisu.

Ranking jakości oferowanej pomocy technicznej

Serwis Laptop Mag postanowił sprawdzić jakość oferowanej pomocy technicznej przez producentów laptopów. W tym celu pracownicy zdecydowali się działać pod przykrywką, udając zwykłych klientów. Producenci mogli zdobyć maksymalnie 100 punktów. Oceniana była zarówno skuteczność porad, jak i czas odpowiedzi.

Pierwsze miejsce zdobył Apple, który już kilkakrotnie wygrywał w rankingu Laptop Mag. To wciąż osoby pracujące w pomocy technicznej firmy z Cupertino mają należeć do najszybszych i najbardziej kompetentnych w branży. Jak zaznacza serwis Laptop Mag, pracownicy Apple udzielają dokładnych odpowiedzi na pytania dotyczące komputerów Mac na platformie czatu na żywo, w mediach społecznościowych i przez telefon. Apple otrzymał 91 punktów.

(fot. laptopmag.com)

Drugie miejsce należy do Razera, który znany jest ze swojej linii gamingowych laptopów. Firma zdobyła łącznie 88 punktów. Pracownicy poprawnie, a także całkiem sprawnie i szczegółowo, udzielają pomocy telefonicznej i w mediach społecznościowych. Warto jednak zauważyć, że średni czas trwania rozmowy telefonicznej wynosi około dwukrotnie więcej niż w przypadku Apple (6:40 vs 13:27).

Trzecią pozycję zdobył Dell, który otrzymał 78 punktów. Firma mogłaby wypaść lepiej, ale średni czas rozmowy telefonicznej przekroczył 20 minut. Dell nadrabia jednak wysoką jakością obsługi przez internet.

W pierwszej piątce znalazł się jeszcze Samsung (73 punkty) i ASUS (69 punktów). Naprawdę słabo wypadła natomiast pomoc techniczna świadczona przez MSI. Firma otrzymała tylko 30 punktów. Laptop Mag zwraca uwagę na nieintuicyjną stronę wsparcia, niereagujące konto na Twitterze, a także słabą obsługę telefoniczną.

źródło: Laptop Mag