Kurs dolara może pogrążyć Surface 3 poza Stanami? | Tabletowo.pl
Wideo w Huawei P30 Pro

Kurs dolara może pogrążyć Surface 3 poza Stanami?

Dołącz do dyskusji 0

Podczas prezentacji i zapowiedzi Surface 3, przedstawiciele Microsoftu podkreślali, że jest to świetne połączenie stosunkowo niskiej ceny i dużej wydajności.

I rzeczywiście – w USA podstawowa wersja Surface 3 (64 GB / 2 GB RAM) kosztuje 500 dolarów, czyli 100$ taniej niż 64-gigabajtowy iPad Air 2 i 300$ taniej niż najtańszy Surface Pro 3. Wzrost wartości dolara w stosunku do euro czy dolara kanadyjskiego sprawił jednak, że poza granicami Stanów, oferta wydaje się coraz mniej atrakcyjna. Szczególnie, że Surface Pro 3 sprzedawany jest po starych cenach, a Surface 3 po „uaktualnionych”.

Zobaczmy, jak sytuacja wygląda w Kanadzie i Europie.

Kanada:

  • Surface 3 (64 GB / 2 GB RAM) – 640$ (850$ z klawiaturą i rysikiem)
  • Surface 3 (128 GB / 4 GB RAM) – 770$ (980$ z klawiaturą i rysikiem)
  • Surface Pro 3 (64 GB / 4 GB RAM) – 850$ (980$ z klawiaturą i rysikiem)

Europa:

  • Surface 3 (64 GB / 2 GB RAM) – 600 Euro (800 Euro z klawiaturą i rysikiem)
  • Surface 3 (128 GB / 4 GB RAM) – 720 Euro (920 Euro z klawiaturą i rysikiem)
  • Surface Pro 3 (64 GB / 4 GB RAM) – 800 Euro (930 Euro z klawiaturą i rysikiem)
Family

Co ciekawe, w obu przypadkach klawiatura Type Cover dla Surface 3 jest zauważalnie droższa niż klawiatura dla Surface Pro 3. Nie z uwagi na inną technologię, a na nową cenę, uwzględniającą rosnący kurs dolara. Do tego, mamy kuriozalną sytuację, kiedy Surface 3 z rysikiem i klawiaturą w wersji bogatszej (128 GB/4 GB RAM) kosztuje tyle samo albo jedynie marginalnie mniej niż potężniejszy i większy Surface Pro 3 (64 GB / 4 GB RAM).

Oczywiście ktoś mógłby powiedzieć, że nie każdy będzie chciał dokupować rysik czy klawiaturę. Że S3 dostaje „gratis” roczny pakiet Office 365 warty ok 70$. Wszystko to prawda, jednak jedynie w USA mamy do czynienia ze zdrową segmentacją cenową rynku między te dwa modele. W Europie i innych krajach granica się zaciera i klient nie dostaje jasnego (cenowego) sygnału, który z produktów należy do którego segmentu. A szkoda, bo S3 mógłby być prawdziwym sukcesem w Europie, gdzie nie ma jeszcze (aż tak rozwiniętej) ślepej mody na iUrządzenia.

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na maila.

Komentarze

Mediaexpert - nocne przeceny!
Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona