KFC (fot. Pixabay)

KFC testowo wprowadza nową metodę płatności. Zamiast portfela wystarczy… twarz

Rozwój technologiczny dotyka w zasadzie każdego sektora. Nic więc dziwnego, że jego „ofiarą” stał się także i ten gastronomiczny. Jak ryba w wodzie zdaje się w tym wszystkim czuć KFC, które co rusz zaskakuje swoimi pomysłami. Teraz w jednej z restauracji tej sieci, położonej w Chinach, klient może za swoje zamówienie zapłacić… twarzą.

Sieć zdążyła nam już zaprezentować smartfon sygnowany własnym logo. Pojawiła się również możliwość zamówienia posiłku online, dzięki czemu skróci się czas oczekiwania w kolejce. Tym razem jednak KFC poszło o krok dalej, oferując swoim klientom możliwość uiszczenia opłaty za zamówienie bez potrzeby posiadania portfela czy też telefonu.

Chiński oddział skorzystał z rozwiązania, które opiera się o płatności Alipay. Dzięki niemu po złożeniu zamówienia system skanuje za pomocą odpowiedniej technologii twarz zamawiającego i porównuje ją z tym, co przechowuje na swoich serwerach. Jeżeli skan jest zgodny, klientowi pozostaje jeszcze tylko wprowadzić swój numer telefonu w celu zaakceptowania transakcji i czekać na posiłek.

Ant Financial, który jest właścicielem Alipay zapewnia, że cały proces jest zupełnie bezpieczny. Technologia używa między innymi kamery 3D, co ma wykluczyć oszustwa polegające na skanowaniu fotografii. W gruncie rzeczy samo rozpoznawanie twarzy nie jest wielką nowością. Już jakiś czas temu taka technologia pojawiła się w smartfonach, w których służyła do ich odblokowywania. Niewykluczone nawet, że nadchodzący iPhone 8 będzie wykorzystywał to rozwiązanie jako podstawowe.

Teoretycznie nowością jest jednak wykorzystanie tego systemu do płatności. W praktyce jednak na podobne rozwiązanie wpadli już włodarze firmy Baidu. Pracownicy biura w turystycznym mieście Wuzhen mogli w taki sam sposób płacić za posiłki w firmowej restauracji.

Dla samego KFC to także nie jest pierwsze podejście do tematu skanowania twarzy. Tyle tylko, że uprzednio plan na wykorzystanie tej technologii był zgoła inny. Mianowicie firma skanując twarz klienta, na podstawie jego wieku czy aktualnego nastroju chciała proponować mu posiłki.

Jak na razie KFC nie informuje, czy takie rozwiązanie zostanie wprowadzone w innych miejscach, czy to w Chinach czy na przykład w Europie. Myślicie, że coś takiego ma rację bytu?

Źródło: KTLA 5 dzięki Android Headlines