Kolejna generacja kart graficznych Nvidii otrzyma nazwę Hopper

Kolejna generacja kart graficznych Nvidii otrzyma nazwę Hopper

Amerykański urząd patentowy zarejestrował wniosek firmy Nvidia o opatentowanie nazwy NVIDIA HOPPER. Jak wskazują nieoficjalne informacje, taką nazwę otrzyma kolejna generacja kart graficznych, której debiut nastąpi za kilka lat.

Nazwa NVIDIA HOPPER pochodzi od nazwiska Grace Hopper. Amerykanka uznawana jest za jednego z pionierów informatyki. Jej prace skoncentrowane były wokół tematyki programowania. Była jedną z osób pracujących nad translatorami, kładła również podwaliny pod pierwsze języki programowania, w tym COBOL. W ten sposób firma Nvidia postanowiła uhonorować jej nadzwyczajny wkład w rozwój dziedziny, w której firma działa.

Kolejna generacja kart graficznych Nvidii otrzyma nazwę Hopper
Gigabyte RTX 2080 SUPER Gaming OC

Nadchodzi rewolucja w budowie GPU

Przewiduje się, że architektura HOPPER może bazować na technologii MCM, używanej dotychczas w procesorach, m.in. z serii AMD Ryzen. Dzięki niej możliwa stanie się budowa wielordzeniowych układów graficznych, co powinno walnie przyczynić się do wzrostu wydajności topowych układów graficznych oraz spadku cen modeli z niższych półek cenowych. Niestety, na tę chwilę są to tylko przypuszczenia, choć pozwalające optymistycznie patrzeć w przyszłość na kolejne kroki Nvidii.

Kolejna generacja kart graficznych Nvidii otrzyma nazwę Hopper
fot. United States Patent and Trademark Office

Kiedy pierwsze Hoppery?

Na to pytanie nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć w tym momencie. Wszystko dlatego, że swojej premiery nie miał jeszcze następca Turinga – Ampere. Ta zapowiadana jest na połowę 2020 roku, co oznacza, że w skrajnie optymistycznym wariancie układy Hopper ujrzą światło dzienne w roku 2022.

Nowy serwis Tabletowo. Sprawdź oiot.pl

Co prawda na nowe układy Nvidii przyjdzie nam jeszcze sporo poczekać, jednak wszystko wskazuje na to, że warto. O ile Ampere raczej nie przyniesie większej rewolucji względem Turinga, o tyle Hopper ma szanse zmienić sposób, w jaki obecnie produkowane są układy graficzne. Technologia MCM ma potencjał ku temu, by przenieść wydajność GPU na zupełnie inny, wyższy poziom. Dałoby to nowe pole do popisu dla wszystkich twórców gier i programów, bazujących na pracy karty graficznej, których kreatywność nie zna granic.

Źródło: VideoCardz.com