Wraz z końcem września 2025 roku przestanie funkcjonować numer infolinii, pod którym można było uzyskać potrzebne informacje przez całą dobę. To zła wiadomość.
Infolinia kolejowa pod numerem 19 757 przestanie działać z końcem września 2025 roku
Podróżowanie pociągiem dla jednych jest frajdą, dla innych koniecznością, a dla jeszcze innej grupy osób po prostu najlepszą – najwygodniejszą, najszybszą lub najtańszą – metodą dotarcia do miejsca docelowego. Do tej pory wszyscy pasażerowie mogli w razie potrzeby uzyskać pomoc pod numerem 19 757.
Od 25 lat funkcjonuje (jeszcze) pod nim ogólnopolska infolinia kolejowa dla pasażerów, która zapewnia informacje przez całą dobę, siedem dni w tygodniu, na dodatek nie tylko w języku polskim, ale też angielskim. Od 2017 roku jej obsługą zajmuje się spółka TK Telekom, należąca do Grupy Netia.
Zdzisław Gaca, Prezes Zarządu TK Telekom, przekazał jednak informację, że już kilka miesięcy temu zakończył się kontrakt na obsługę infolinii jednego z przewoźników, w związku z czym podjęto decyzję o zakończeniu świadczenia usług w ramach informacji kolejowej pod numerem 19 757. Będzie ona funkcjonować do końca 2025 roku, aby „nie pozostawiać pasażerów bez wsparcia w okresie wakacyjnym”.
Informacja kolejowa pod numerem 19 757 cieszyła się dużą popularnością
Infolinia kolejowa pod numerem 19 757 przez lata przekazywała aktualne informacje o rozkładach jazdy pociągów wszystkich przewoźników działających w Polsce i mogła być bardzo pomocna w przypadku zmian w kursowaniu pociągów czy opóźnień, jak również przy planowaniu podróży, w tym z przesiadkami.
Cieszyła się ona dużą popularnością, ponieważ w ciągu minionych 5 lat, od 2020 roku, obsłużyła około 320 tysięcy połączeń, a przez 8 lat pod skrzydłami TK Telekom obsługiwało ją ponad 430 konsultantów. W ramach ciekawostki przekazano, że pracownicy infolinii uczestniczyli również w obsłudze takich wydarzeń, jak pociągi specjalne na pogrzeb Jana Pawła II w Watykanie, przewóz uchodźców z Ukrainy w kraju i za granicę, linia specjalna po tragedii w Szczekocinach czy specjalne pociągi na Festiwal Pol’and’Rock w Kostrzyniu na Odrą.
Informacja kolejowa – numery do poszczególnych przewoźników kolejowych
W związku z zakończeniem świadczenia usługi przez TK Telekom, pasażerowie stracą możliwość uzyskania kompleksowego wsparcia pod jednym numerem telefonu. Od października będą musieli szukać go bezpośrednio u przewoźników pod różnymi numerami telefonów:
- PKP Intercity – 22 322 22 22 (infolinia całodobowa),
- Polregio – 22 474 00 44 (infolinia całodobowa),
- Koleje Mazowieckie – 22 364 44 44 (infolinia całodobowa),
- Łódzka Kolej Aglomeracyjna – 887 879 980,
- PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście – 58 721 21 70 (infolinia całodobowa),
- Warszawska Kolej Dojazdowa – 22 758 00 12 lub 22 755 70 82 (infolinia całodobowa),
- Szybka Kolej Miejska w Warszawie – 19 115 (infolinia całodobowa),
- Arriva RP – 56 661 20 33 (infolinia całodobowa),
- Koleje Dolnośląskie – 76 742 11 12 (infolinia całodobowa),
- Koleje Małopolskie – 12 288 82 00 (poniedziałek – piątek od 7:30 do 15:30 z wyłączeniem świąt),
- Koleje Wielkopolskie – 616 500 106 (codziennie od 6:00 do 22:00),
- Koleje Śląskie – 32 428 88 88 (infolinia całodobowa o utrudnieniach w kursowaniu pociągów Kolei Śląskich).
W każdym przypadku koszt połączenia jest zgodny z taryfą operatora (co częściowo jest zasługą UOKiK).