Jak Spotify radzi sobie w Polsce? Opublikowano dane sprzedaży z dwóch lat

Informacje o przychodach, zyskach i stratach Spotify dotyczą lat 2016 i 2017. Na razie jest jeszcze za wcześnie na raporty z 2018 roku, gdyż ten dopiero co się zakończył. Można jednak zorientować się, jak Spotify stało w Polsce rok temu.

Spotify ruszyło w Polsce w 2013 roku. Minęło trochę czasu, zanim usługa zaczęła być w naszym kraju popularna. W 2016 roku ta platforma strumieniowania muzyki zdołała wypracować 27,09 mln złotych wpływów ze sprzedaży i zarobić „na czysto” 48,4 tys. zł. W roku 2017 wpływy zmalały do 2,1 mln zł, a zysk netto osiągnął 93,1 tys. zł.

Tak duża różnica wynikła przede wszystkim ze zmiany sposobu zarządzania Spotify w Polsce. Do końca października 2016 roku Spotify Poland zajmowało się całą działalnością platformy w naszym kraju, ale później zarządzanie subskrypcjami przeniesiono do Szwecji. Obecnie Polacy odpowiadają tylko za sprzedaż reklam w serwisie.

Między rokiem 2016 a 2017 widać spory skok wydatków na marketing, ale lepsza współpraca z licencjodawcami muzyki zaowocowała obniżeniem kosztów za umieszczanie na platformie streamingowej utworów różnych autorów.

Nie wiemy, jak dokładnie przedstawia się sytuacja Spotify Poland obecnie, ale podobno odzwierciedla globalną tendencję wzrostową – zarówno pod względem subskrybentów opłacających konto Premium, jak też korzystających z darmowej wersji aplikacji.

Na początku października 2018 roku, Spotify odnotowywało globalnie 191 milionów użytkowników, z czego 87 milionów z nich słuchało muzyki w płatnej wersji bez reklam.

Podziel się z innymi muzycznym dobrem! Spotify Wrapped pokaże Ci, czego najczęściej słuchałeś w 2018 roku

źródło: wirtualnemedia.pl