instagram
(źródło: Pexels)

Nie lubisz reklam na Instagramie? No cóż, będzie ich jeszcze więcej

Model biznesowy Facebooka oparty jest przede wszystkim na zarobkach z reklam. Dotyczy to także innych serwisów wchodząc w skład imperium Marka Zuckerberga. Nie powinno więc dziwić, że Instagram otrzyma jeszcze więcej sponsorowanych treści.

Facebook ma idealne warunki, aby zarabiać na reklamach

Baza danych składająca się z milionów kont, z których w większości można wyciągnąć odpowiednią dawkę danych, aby stworzyć profil użytkownika z informacjami o jego upodobaniach, to wyjątkowo cenna rzecz w rękach Facebooka. To właśnie dzięki temu firma może aż tak dużo zarabiać na reklamach. Nie chodzi tylko o ogromną liczbę użytkowników, bowiem dla wielu reklamodawców ważniejsza jest możliwość skierowania konkretnej treści do grona potencjalnych klientów niż próby zainteresowania produktem wszystkich internautów.

Facebook, aby zapewnić zysk sobie i płacącym reklamodawcom, wprowadza reklamy w kolejnych miejscach w swoich usługach. Dziś sponsorowane treści o nowych butach, samochodach czy wybranych usługach, znajdziemy nie tylko na głównej stronie Facebooka. Reklamy pojawiają się nawet w Messengerze, spychając w dół starsze konwersacje. Sponsorowane posty znajdziemy również na Instagramie, a niebawem będzie ich jeszcze więcej.

Reklam będzie jeszcze więcej

Instagram ogłosił, że wkrótce wdroży reklamy w kolejnej sekcji. Niebawem trafią one do karty Eksploruj, która zazwyczaj służy użytkownikom do odkrywania nowych ciekawych treści na Instagramie.

Reklamy w sekcji Eksploruj. (fot. The Verge)

Nie pojawią się bezpośrednio w sekcji Eksploruj. Tutaj wciąż będą widoczne wyłącznie zdjęcia i filmy dobrane przez algorytmy na podstawie naszych upodobań. Reklamy zobaczymy dopiero po wejściu w wybrany promowany post i przesunięciu w dół, aby przejrzeć pozostałe materiały umieszczane na danym koncie.

Nowe reklamy będą wdrażane stopniowo. Instagram zamierza w ciągu najbliższych kilku tygodni rozpocząć współpracę z firmami, aby wprowadzić sponsorowane zdjęcia i wideo.

Susan Buckner Rose, zajmująca się marketingiem biznesowych usług w Instagramie, twierdzi, że sekcja Eksploruj jest świetnym miejscem na promowanie nowych treści. Użytkownicy z niej korzystają, bowiem chcą poznawać nowe rzeczy. Zgoda, aczkolwiek sądzę, że raczej chodzi o wyszukiwanie ciekawych postów na Instagramie niż oglądanie reklam.

źródło: The Verge