Nie lubisz reklam na Instagramie? No cóż, będzie ich jeszcze więcej
(fot. pexels.com)

Nie lubisz reklam na Instagramie? No cóż, będzie ich jeszcze więcej

Model biznesowy Facebooka oparty jest przede wszystkim na zarobkach z reklam. Dotyczy to także innych serwisów wchodząc w skład imperium Marka Zuckerberga. Nie powinno więc dziwić, że Instagram otrzyma jeszcze więcej sponsorowanych treści.

Facebook ma idealne warunki, aby zarabiać na reklamach

Baza danych składająca się z milionów kont, z których w większości można wyciągnąć odpowiednią dawkę danych, aby stworzyć profil użytkownika z informacjami o jego upodobaniach, to wyjątkowo cenna rzecz w rękach Facebooka. To właśnie dzięki temu firma może aż tak dużo zarabiać na reklamach. Nie chodzi tylko o ogromną liczbę użytkowników, bowiem dla wielu reklamodawców ważniejsza jest możliwość skierowania konkretnej treści do grona potencjalnych klientów niż próby zainteresowania produktem wszystkich internautów.

Facebook, aby zapewnić zysk sobie i płacącym reklamodawcom, wprowadza reklamy w kolejnych miejscach w swoich usługach. Dziś sponsorowane treści o nowych butach, samochodach czy wybranych usługach, znajdziemy nie tylko na głównej stronie Facebooka. Reklamy pojawiają się nawet w Messengerze, spychając w dół starsze konwersacje. Sponsorowane posty znajdziemy również na Instagramie, a niebawem będzie ich jeszcze więcej.

Reklam będzie jeszcze więcej

Instagram ogłosił, że wkrótce wdroży reklamy w kolejnej sekcji. Niebawem trafią one do karty Eksploruj, która zazwyczaj służy użytkownikom do odkrywania nowych ciekawych treści na Instagramie.

Nie lubisz reklam na Instagramie? No cóż, będzie ich jeszcze więcej
Reklamy w sekcji Eksploruj. (fot. The Verge)

Nie pojawią się bezpośrednio w sekcji Eksploruj. Tutaj wciąż będą widoczne wyłącznie zdjęcia i filmy dobrane przez algorytmy na podstawie naszych upodobań. Reklamy zobaczymy dopiero po wejściu w wybrany promowany post i przesunięciu w dół, aby przejrzeć pozostałe materiały umieszczane na danym koncie.

Nowe reklamy będą wdrażane stopniowo. Instagram zamierza w ciągu najbliższych kilku tygodni rozpocząć współpracę z firmami, aby wprowadzić sponsorowane zdjęcia i wideo.

Susan Buckner Rose, zajmująca się marketingiem biznesowych usług w Instagramie, twierdzi, że sekcja Eksploruj jest świetnym miejscem na promowanie nowych treści. Użytkownicy z niej korzystają, bowiem chcą poznawać nowe rzeczy. Zgoda, aczkolwiek sądzę, że raczej chodzi o wyszukiwanie ciekawych postów na Instagramie niż oglądanie reklam.

źródło: The Verge