aplikacja IKO PKO BP
Aplikacja IKO (fot. PKO BP)

Praktyczna rzecz. Aplikacja IKO PKO Banku Polskiego identyfikuje odbiorców przelewu na telefon BLIK

Klienci PKO Banku Polskiego, używający aplikacji IKO, mogą teraz łatwo zidentyfikować, komu da się wysłać pieniądze wprost z książki adresowej smartfona przez BLIK.

Reklama

Przelewy na telefon BLIK jeszcze prostsze

Przelewy pieniężne na telefonem przy pomocy BLIKA są o tyle bezproblemowe, że nie musimy znać numeru konta bankowego odbiorcy, by środki na nie trafiły. Wystarczy, że mamy numer telefonu odbiorcy i jego bank wspiera taki rodzaj przekazywania pieniędzy. Potrzebna jest także odpowiednia konfiguracja konta.

Aby odbierać przelewy na numer telefonu BLIK, użytkownik musi zarejestrować swój numer telefonu w usłudze przelew na telefon BLIK, czyli powiązać go ze swoim rachunkiem bankowym – robi to w aplikacji banku. Taka osoba będzie oznaczana na liście kontaktów podczas wyboru odbiorcy przelewu na telefon, za pomocą etykiety BLIKA.

W ten sposób możemy uniknąć czasochłonnego przekazywania sobie numerów konta i wpisywania go w polecenie przelewu w aplikacji bankowej. Powyższa metoda gwarantuje, że odbiorca otrzyma przesłane środki właściwie natychmiastowo.

Istotne jest to, że dane o oznaczeniu osób są przetwarzane przez bank tylko w bieżącym celu realizacji usługi. Bank nie ma dostępu do listy kontaktów użytkownika IKO. Są też limity przesyłania środków. Dzienny limit przelewów na telefon BLIK w aplikacji IKO to 1000 złotych, a jednorazowo klient może przesłać maksymalnie 500 złotych.

Oczywiście powyższy sposób na przesyłanie środków to nie pomysł twórców aplikacji IKO. Podobne rozwiązania działają już w mBanku czy Aliorze. Przy okazji warto wspomnieć, że BLIK jest już dostępny w kolejnej instytucji – Banku Spółdzielczym w Brodnicy.

Nowości w IKO to nie tylko BLIK na telefon

Identyfikacja odbiorców przelewu na telefon BLIK to nie jedyna nowość, jaka pojawi się w aplikacji PKO Banku Polskiego. Oprócz tego, część operacji bankowych będzie można potwierdzać biometrią, na przykład odciskiem palca lub skanem twarzy.

IKO_biometria_mobilna autoryzacja.png

Dodatkowo, bilety warszawskiej komunikacji będzie można od 2 kwietnia kasować za pomocą kodu QR. Kody QR są umieszczane w górnej części pojazdu, naprzeciwko drzwi wejściowych. Natomiast w metrze znajdują się przed bramkami biletowymi oraz przy windach. Pasażer musi zeskanować kod QR od razu po wejściu do autobusu lub tramwaju, a w przypadku przejazdu metrem – przed przekroczeniem linii bramek lub przed wejściem do windy. Nie jest do tego potrzebna żadna zewnętrzna aplikacja do kodów QR – wystarczy apka bankowa IKO.