Samsung Galaxy Fold

Samsung poprosił iFixit, by redakcja usunęła artykuł o zepsutym Galaxy Fold

W internecie nic jednak nie ginie

Składany smartfon Samsunga ma niejasną przyszłość. Niedawno ujawnione niedociągnięcia konstrukcyjne spowodowały, że Koreańczycy musieli odłożyć sprzedaż urządzenia na później. Marketingowcy firmy będą jednak bronić jej produktu oraz jej – nieco już nadszarpniętego – dobrego imienia.

Problemy z Galaxy Fold pojawiły się krótko po tym, jak egzemplarze testowe zostały wysłane do czołowych anglojęzycznych redakcji technologicznych. Niektóre z nich odmawiały posłuszeństwa już po dwóch dniach użytkowania. Żeby dowiedzieć się, w czym tkwi szkopuł, redakcja iFixit postanowiła rozebrać Galaxy Folda na części pierwsze, tak jak ma to w zwyczaju, jeśli chodzi o inne smartfony. Okazało się, że prawdopodobną przyczyną problemów jest szczelina, którą pod delikatny panel OLED mogły dostawać się różne zanieczyszczenia i okruchy, powodując jego uszkodzenie.

fot. iFixit

Dokładniej chodzi o lukę, która jest konieczna do tego, by ekran smartfona mógł się składać wpół. Pozostawiona przestrzeń nie wydaje się niczym groźnym, ale wystarczy, że przypadkowo coś do niej wpadnie, a dla ekranu oznacza to śmierć.

Samsung złożył prośbę na ręce iFixit, by redakcja usunęła test Galaxy Folda ze swojej strony. Chociaż iFixit nie musiało zastosować się do tej prośby, to artykuł o smartfonie usunięto. Strona wspomina, że test cieszył się sporym zainteresowaniem, co raczej nikogo nie dziwi. Tak jak fakt, że producent w żaden sposób nie zyskał wizerunkowo po jego publikacji.

iFixit przekazało:

„Dostaliśmy naszego Galaxy Folda od zaufanego partnera. Za pośrednictwem tego partnera, Samsung poprosił nas, żebyśmy usunęli artykuł o smartfonie. Nie jesteśmy zobowiązani do usuwania naszych analiz, bez względu na to, skąd mamy urządzenie do testów. Jednak z szacunku do wspomnianego partnera, którego uważamy za sprzymierzeńca w naprawianiu urządzeń, zdecydowaliśmy się wycofać artykuł, dopóki nie będziemy mogli kupić Galaxy Folda w sprzedaży detalicznej.”

fot. iFixit

Pytanie, kiedy się to stanie. Co prawda jest szansa, że osoby, które zamówiły Galaxy Folda, dostaną go w maju, ale jeśli usterki smartfona będą powtarzalne w każdym egzemplarzu, Samsung będzie musiał zrezygnować z jego sprzedaży. To czarny scenariusz, którego firma z pewnością będzie chciała uniknąć.

Oczywiście w internecie nic nie ginie bezpowrotnie. Kopie artykułu już powstały i można je odszukać. Przez jakiś czas jedna z nich będzie dostępna pod tym adresem, przynajmniej dopóki iFixit nie poprosi o jej usunięcie.

 

źródło: iFixit przez 9t05google