Huawei był przez chwilę największym producentem smartfonów na świecie

Czołowych producentów smartfonów nie interesuje zbytnio to, jaką pozycję zajmują względem siebie, bo ich sukces mierzony jest wieloma różnymi wskaźnikami. Warto jednak pochylić się nad tym, że Huawei przebił Samsunga w jednym z nich.

Huawei większe od Samsunga

Samsung wyjątkowo dobrze radzi sobie na rynku smartfonów – od lat produkuje i sprzedaje najwięcej urządzeń tego typu z wszystkich producentów na świecie. Nie we wszystkich regionach na świecie jest liderem. Bardzo wymagającymi krajami są Chiny i Indie, gdzie musi rywalizować z miejscowymi firmami o klienta zainteresowanego produktami z niskiej i średniej półki.

Zgodnie z danymi zebranymi przez Counterpoint, w kwietniu tego roku udział Samsunga w globalnej sprzedaży smartfonów wyniósł 19,1%. W tym samym czasie Huawei udało się zająć 21,4%. To świetny wynik, ukazujący jakim potencjałem dysponuje chiński producent.

Co prawda mało prawdopodobne, by Huawei udało się utrzymać tę pozycję na dłużej, ale zarysowuje się tu pewna tendencja, która niczym fala może powtarzać się w kolejnych miesiącach.

Samsung stracił sporo na braku pełnego dostępu do rynku w Indiach USA i w Ameryce łacińskiej, gdzie w wielu miejscach zarządzono ograniczenia ze względu na epidemię koronawirusa. Z powodu ścisłej blokady w niektórych krajach odnotowano zerowy popyt na smartfony.

Porównując kwiecień 2020 z kwietniem 2019, branża zaliczyła ogromny, 41-procentowy spadek sprzedaży, który wyniósł 69,37 mln sztuk smartfonów.

Druga pozycja Samsunga wśród smartfonów premium

Counterpoint określił też, jak Samsung trzyma się na rynku smartfonów z najwyższej półki. W pierwszym kwartale 2020 roku rządziło nim Apple (57%), a Samsung dzielnie utrzymywał drugą pozycję (19%).

Smartfony w cenie 400 dolarów i wyższej sprzedawały się w pierwszym kwartale bieżącego roku gorzej niż rok temu – o jakieś 13%. Winą za ten stan rzeczy obarcza się pandemię COVID-19. Jednak to wciąż bardzo ważny element rynku: 22% smartfonów sprzedanych w pierwszych trzech miesiącach 2020 roku stanowiły flagowce, generując 57% przychodów całej branży.