Co piąty smartfon kupiony w Polsce to Huawei

Jeszcze nie tak dawno smartfony Huawei nie cieszyły się w Polsce zbyt dużą popularnością. Nic dziwnego – klienci nie byli zbyt łaskawie nastawieni do wszelkich propozycji rodem z Państwa Środka, a one same też nie zachęcały zarówno wyglądem, jak i jakością wykonania. To jednak w ostatnim czasie uległo zmianie, głównie za sprawą tego, że chińskie marki wzięły się do roboty i zaczęły oferować w niczym nie gorsze od bardziej „markowych” konkurentów urządzenia. W przypadku Huawei opłaciło się to bardzo – obecnie może pochwalić się on już blisko 20% udziałami w Polsce.

Chińczycy w pierwszym kwartale sprzedali 28,3 miliony smartfonów, co jest aż o 64% lepszym wynikiem niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Warto zaznaczyć, że w pierwszym trzymestrze 2016 roku segment ten „skurczył” się o 3%, a mimo to Huawei udało się uzyskać tak dobre wyniki.

Biorąc pod uwagę poszczególne kraje w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i Skandynawii, wzrosty (względem Q1 2015) są naprawdę imponujące. W Danii wyniósł on 118%, w Czechach 124%, w Grecji 214%, w Rumunii 252%, w Szwecji 435%, a w Finlandii 512%. Prawdziwymi rekordzistami okazały się Polska (833%) oraz Austria (1144%).

W pierwszych trzech miesiącach 2016 roku Huawei dostarczył na rynek 44% więcej urządzeń niż w Q1 2015, natomiast sprzedaż w tym okresie wzrosła o 61%. Dzięki temu chiński koncern może pochwalić się 8,5% udziałem w globalnym rynku (rok temu było to 5%).

Zauważono również, że smartfony z wyświetlaczami 5 i 5,5 cala cieszą się stale rosnącą popularnością – w pierwszym kwartale 2016 roku w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i Skandynawii ich udział wynosił aż 44% (w porównaniu do 22% w Q1 2015). Dlatego też Huawei zamierza skupić się na tym przedziale i wypuszczać na rynek przede wszystkim urządzenia ze średniej i wyższej półki cenowej.

Zobacz również:

Źródło: Huawei przez Telix

Exit mobile version