Google tworzy narzędzie do blokowania „ciężkich reklam” w przeglądarce

Reklamy są źródłem przychodów dla właścicieli stron i ich obecność w większości przypadków jest konieczna. Niestety, nie wszyscy potrafią (lub chcą?) utrzymać je w ryzach, przez co korzystanie z niektórych stron jest istną męką. Nie dziwi więc szalona popularność tzw. adblocków. Google widzi ten problem i stara się mu zaradzić. Koncern z Mountain View pracuje również nad rozwiązaniem, które usunie tzw. „ciężkie reklamy”.

Osobiście nie znam osoby, która powiedziałaby, że reklamy są fajne i nie przeszkadzają w odnajdywaniu interesujących treści na stronie. Niestety, większość serwisów o krajowym zasięgu jest nimi wypchana po brzegi i niezmiernie mnie cieszy (a nawet napawa dumą), że na Tabletowo jest ich tak mało – Kasi należą się słowa uznania za powzięcie postanowienia, żeby jej strona nigdy nie wyglądała jak „choinka reklamowa”.

Popularność tzw. adblocków nie wzięła się znikąd. I chociaż padają argumenty, że reklamy zapewniają dodatkowy zastrzyk gotówki dla wydawców, to często sami są oni winni, że użytkownicy je blokują. Na wielu stronach jest ich bowiem zwyczajnie za dużo i w niektórych przypadkach nie sposób dokopać się do interesujących treści.

Dla Google, jako potentata reklamowego, blokowanie reklam nie jest korzystnym zjawiskiem. Koncern jednocześnie stara się jednak zmotywować reklamodawców, aby tworzyli oni „przyjazne” użytkownikowi materiały. Zbyt nachalne reklamy bardzo często wywołują bowiem skutek odwrotny do zamierzonego – nieraz zdarzyło mi się zamknąć jakąś stronę właśnie przez nie.

Reklamy potrafią jednak nie tylko poważnie zirytować, ale również nawet wpłynąć na pracę urządzenia i połączenie internetowe – Google określa je mianem „heavy ads”. Do tej kategorii zaliczane są materiały, które zużywają zbyt dużo transferu lub mocy procesora. To chyba najgorsze, na co może natknąć się użytkownik.

Na razie nie wiadomo, kiedy i w jakiej formie Google wdroży bloker ciężkich reklam, ale najważniejsze, że koncern z Mountain View zamierza coś z nimi zrobić. To już kolejny krok w rozprawieniu się ze zbyt nachalnymi materiałami – od 15 lutego 2019 roku nie wyświetla tych, które nie spełniają wymagań określonych przez Better Ads Standard.

Działanie blokerów reklam w przeglądarce zagrożone przez planowane zmiany w Google Chrome

Działanie blokerów reklam w przeglądarce zagrożone przez planowane zmiany w Google Chrome

Źródło: 9to5Google