Facebook
Facebook

Więcej reklam na Facebooku! Tym razem zagoszczą w Relacjach

Facebook ogłosił, że w najbliższym czasie rozpoczną się testy funkcji umożliwiającej twórcom umieszczanie reklam w popularnych Relacjach.

Reklama

Zarabianie na relacjach

Facebook stale pracuje nad tym, aby umożliwić twórcom monetyzowanie zamieszczanych na portalu treści. Jednym z rozwiązań ma być wprowadzenie obsługi reklam w relacjach.

W nadchodzących tygodniach zaczniemy testowanie możliwości zarabiania przez twórców na ich relacjach na Faceboku. Umożliwią to reklamy przypominające swoim wyglądem naklejki, za których wyświetlenia otrzymają część przychodów. Na początku testy będą obejmowały małą grupę twórców, ale mamy nadzieję, że stopniowo będzie się ona powiększała. Potem będziemy chcieli rozszerzyć reklamy także na krótkie filmiki na Facebooku, aby w końcu umożliwić twórcom tych popularnych treści zarabianie na nich.

Reklama
Yoav Arnstein, dyrektor do spraw monetyzacji aplikacji Facebooka
facebook
Relacja na Facebooku

Facebook wprowadził też zmiany dotyczące zarabiania na filmikach. Początkowo twórcy mogli umieszczać reklamy w treściach, które trwały minimum 3 minuty. Teraz ten czas został skrócony do 1 minuty. Niestety nie jest to takie proste, jakby się mogło wydawać, bo najpierw trzeba spełnić określone warunki. Po pierwsze, należy mieć na koncie 5 przesłanych i aktywnych filmów, a także osiągnąć 600 tysięcy minut wyświetleń w ciągu ostatnich 30 dni. Co ważne, do czasu oglądania zaliczają się również transmisje na żywo, które także zyskają pewne udogodnienia.

facebook
Nowości w transmisjach na żywo na Facebooku (fot. Facebook)

Reklamy In-Stream w transmisjach na żywo

Facebook będzie obsługiwał reklamy typu In-Stream w transmisjach na żywo, co do tej pory było dostępne tylko dla zaproszonych użytkowników. Teraz każdy twórca, który ma za sobą 60 tysięcy minut transmisji na żywo w ciągu ostatnich 60 dni, może zakwalifikować się do tego programu reklam. Portal inwestuje też 7 milionów dolarów, aby zachęcić ludzi do przyjęcia wirtualnej waluty „Stars” (podobnej jak na TikToku), którą widzowie będą mogli wspierać swoich ulubionych twórców prowadzących relacje na żywo.

facebook
„Stars” na Facebooku (fot. Facebook)

Nadchodzące nowości, będące na razie w fazie testów, wydają się znaczącym ułatwieniem dla wszystkich tych, którzy chcą zarabiać, tworząc treści na Facebooku. Reklamy w formie naklejek to znakomity pomysł, który pozwoli na zarobek, a jednocześnie nie będzie aż tak bardzo inwazyjną formą jak tradycyjnie wyświetlane reklamy.