Facebook logo (fot. Facebook)

Facebook testuje nowy wygląd aplikacji na Androida

Facebook przeszedł ze swoimi aplikacjami mobilnymi naprawdę długą drogę. Serwis ewoluował, efektem czego następowały kolejne zmiany w aplikacjach na platformę od Google. Wiele wskazuje na to, że po chwilowym zastoju w pracach, gigant rynku społecznościowego znowu chce coś pozmieniać.

Czy tego chcemy czy nie, każdy news związany z Facebookiem dotyczy wielu z nas. Na ten moment platforma skupia aż 2,32 miliarda aktywnych użytkowników, czyli – jakby nie patrzeć – mniej więcej jedną trzecią ludzkości. Aby utrzymać ich zainteresowanie potrzebne są ciągłe zmiany i nowe funkcje. Ot, szeroko rozumiana, ciągła ewolucja, która zdaje się nigdy nie kończyć. Jej najnowszy etap to przewaga białej kolorystyki przy jednoczesnym ograniczeniu rozpoznawalnych dla mobilnego Fejsa niebieskich akcentów.

Jeśli testowane obecnie zmiany przejdą testy i finalnie znajdą się w oficjalnej wersji aplikacji, możemy pożegnać się z takimi smaczkami jak niebieski nagłówek. W zamian otrzymamy nieco bardziej kontrastujący z tłem wygląd ikon oraz dwie nowe funkcje w kartach nawigacyjnych: widok filmów oraz widok profilu. Nie sposób nie odnieść wrażenia, że zmiany bardzo mocno odwołują się do zaktualizowanego niedawno Messengera, który po wielu latach stał się programem dość minimalistycznym, z widokiem podzielonym w zasadzie na trzy główne karty.

Jak informuje XDA Developers, w chwili obecnej rozwiązanie jest dopiero testowane i nie ma możliwości wymuszenia dostępu do zmiany ustawień. Ta informacja pozwala nam domniemywać, że projekt jest w dość wczesnym stadium rozwoju i że wiele jego cech wciąż może ulec zmianie. Nie ukrywam, że szczególnie liczę na dodanie ciemnego motywu, który niedawno pojawił się także w Messengerze. Niestety, ale o tej funkcji nie słychać na razie nic.

źródło: XDA Developers