(fot. pexels.com)

Facebook przypomni o premierze filmu i wyświetli repertuar kin

Studia filmowe już od dłuższego czasu wykorzystują Facebooka do promocji swoich najnowszych produkcji. Natomiast teraz otrzymały dodatkową motywację, aby płacić firmie Marka Zuckerberga – nowe narzędzia, które w założeniach mają wprowadzić skuteczniejszą reklamę.

Facebook to świetna platforma reklamowa

Z Facebooka korzystają miliony użytkowników, którzy często śledzą profile swoich ulubionych firm, sportowców, muzyków czy filmów. Odpowiednio prowadzone profile, których posty wywołują duże zainteresowanie wśród obserwujących, mogą jak najbardziej pozytywnie wpłynąć na sprzedaż. Tym bardziej, że posty na profilach firmowych trafiają właśnie do osób zainteresowanych danym produktem. Nic więc dziwnego, że wiele firm dużą uwagę przykłada do mediów społecznościowych.

Opcji dotarcia do potencjalnych klientów jest jednak więcej niż tylko posty umieszczane na prowadzonym profilu. Facebook jest w końcu świetną platformą reklamową, która posiada ogromną bazę danych o preferencjach swoich użytkowników. Można ją wykorzystać, aby wysyłać im sponsorowane posty. Powinny one dotrzeć nie tylko do osób śledzących dany profil, ale także do użytkowników mających podobne preferencje i gust.

Reklamy na Facebooku z nowymi możliwościami dla twórców filmów

W przypadku studiów filmowych, Facebook właśnie stał się jeszcze ciekawszym narzędziem do promocji nowych produkcji. Firma udostępniła dwa nowe narzędzia, które można wykorzystać w reklamach.

(fot. Facebook)

Pierwsza możliwość związana jest z reklamowaniem filmu jeszcze przed jego premierą. Sponsorowane posty mogą bowiem zawierać przycisk „Zainteresowany”, który pozwala na zapisanie użytkownika na listę osób, które prawdopodobnie pójdą do kina. Tuż przed premierą zainteresowani otrzymają przypomnienie, a także informacje o godzinach seansów i dostępnych opcjach zakupu biletu.

Drugie narzędzie jest natomiast przeznaczone na późniejszy etap kampanii reklamowej, kiedy film jest już w kinach. Specjalne posty mogą bowiem oferować przycisk „Uzyskaj repertuar”, który przekieruje użytkowników do strony z informacjami o godzinach wyświetlania filmu i możliwością zakupu biletów.

Dwie nowe formy reklamowania filmów na Facebooku obecnie wdrażane są w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Z czasem powinny pojawić się w kolejnych krajach.

Polecamy także:

Współpracownicy Facebooka mieli dostęp do nagrań rozmów użytkowników

źródło: FacebookTechCrunch