eRX2 – nowa seria wyścigów rallycrossowych dla samochodów elektrycznych
(fot. QEV Technologies)

eRX2 – nowa seria wyścigów rallycrossowych dla samochodów elektrycznych

W przyszłym roku wystartuje nowa seria wyścigów eRX2, w której kierowcy samochodów elektrycznych zmierzą się na zamkniętych torach, walcząc na różnych nawierzchniach.

Szybkie samochody będą jeździć w ciszy

Z czym kojarzą się sporty samochodowe? Najczęściej z mocnymi autami i sporym hałasem, emitowanym przez silniki spalinowe. Cóż, jeden z tych elementów nie będzie dotyczył wyścigów eRX2 – no torach pojawią się wyłącznie pojazdy w pełni elektryczne. Owszem, będzie znacznie ciszej, ale emocji nie powinno zabraknąć.

eRX2 – nowa seria wyścigów
(fot. QEV Technologies)

Wprowadzenie nowej serii wyścigów zostało oficjalnie potwierdzone przez FIA, międzynarodową organizację zajmującą się sportami samochodowymi. Turnieje mają odbywać się w weekendy i obejmą szereg wyścigów eliminacyjnych. Pomiędzy poszczególnymi rundami zostaną wprowadzone odpowiednio długie przerwy – oczywiście w celu naładowania akumulatorów w elektrykach.

W eRX2 samochody będą identyczne

Na torach o różnej nawierzchni, również na błocie, mają liczyć się przede wszystkim umiejętności kierowców. Ważny nie będzie więc budżet zespołu czy możliwości oferowane przez auto. Wszyscy uczestnicy otrzymają ten samochód, który został opracowywany przez hiszpańską firmę skupioną na elektromobilności QEV Technologies i producenta komponentów OSM Olsberg.

Nowy serwis Tabletowo. Sprawdź oiot.pl

Jak już wcześniej wspomniałem – mocy i emocji nie powinno zabraknąć. Na pokładzie elektryków znajdzie się silnik generujący 335 KM, co w połączeniu z ogromnym momentem obrotowym, zapewni topowe osiągi.

eRX2 – nowa seria wyścigów
(fot. QEV Technologies)

Co ciekawe, zastosowane zostaną akumulatory o skromnej pojemności 32 kWh. Dla porównania, najtańszy wariant Tesli Model 3 oferuje akumulator 50 kWh. W przypadku samochodów biorących udział w wyścigach eRX2 priorytetem nie jest jednak maksymalny zasięg, a osiągi. W związku z tym, postawiono na mniejszą masę akumulatorów. Natomiast możliwość ścigania się przez 25 minut ma być wartością w zupełności wystarczającą – wyścigi rallycrossowe odbywają się na krótkich dystansach. Pełne ładowanie ma natomiast trwać około 20 minut.

Przy krótkich, ostrych wyścigach, rallycross jest idealną dyscypliną dla samochodów elektrycznych i jesteśmy pewni, że eRX2 wygeneruje bardziej dynamiczną i spektakularną akcję niż kiedykolwiek wcześniej. Dostępny moment obrotowy nie tylko sprawi, że samochód będzie znacznie szybszy od obecnego modelu RX2, ale będzie również trudniejszy w prowadzeniu. – Joan Orús, QEV Technologies.