Duża awaria T-Mobile – internetu nie ma, usługi głosowe działają, jak należy

Jeżeli jesteście klientami T-Mobile to najprawdopodobniej od godziny borykacie się z problemami z internetem. Wskutek awarii światłowodu wielu Magentowych zostało pozbawionych dostępu do usług transmisji danych, choć wedle doniesień, wszyscy mogą wykonywać połączenia głosowe.

Trochę przed godziną jedenastą, na redakcyjnym Discordzie poruszyliśmy temat działania, a raczej jego braku, usług transmisji danych u Magentowych. Szybki rzut oka na portal DownDetector potwierdza, że nie jesteśmy wyjątkowi – w momencie pisania tego artykułu, liczba zgłoszeń przekroczyła siedemset i cały czas rośnie.

W międzyczasie, awarię potwierdziło samo T-Mobile – choć stosownego oświadczenia nie odnajdziecie na Facebooku, to o godzinie 10:52 informacja na temat usterki została opublikowana na profilu operatora na Twitterze.

Warto nadmienić, że ograniczenie problemu do zachodniej Polski to nie do końca prawda, bo z brakiem dostępu do internetu borykają się również osoby mieszkające w pobliżu Krakowa, Warszawy czy Trójmiasta. Skutki awarii światłowodu dotknęły po prostu wszystkich, a czerwone znaczniki pokrywają się przede wszystkim z najbardziej zaludnionymi obszarami – zresztą w naszej redakcji, pierwszymi osobami, które zarejestrowały problem byli mieszkańcy Warszawy. Mapa ze wspomnianego portalu Down Detector zdaje się potwierdzać, że problem jest raczej ogólnopolski.

Na ten moment nie mamy żadnych informacji odnośnie tego, kiedy problem zostanie rozwiązany, ale będziemy informować Was o tym na bieżąco poprzez aktualizacje wpisu. Na samym końcu dodam jeszcze, że zgodnie z informacją podaną przez T-Mobile, połączenia głosowe działają prawidłowo i można wysyłać i odbierać SMS-y. Problem sprawia wyłącznie usługa transmisji danych, czyli po prostu dostęp do internetu.

Aktualizacja

Wszystko powinno być już w normie.

źródło: własne, DownDetector

Exit mobile version