(fot. pexels.com)

Dlaczego widzę tę reklamę? Facebook zamierza to dokładniej wyjaśnić

Na Facebooku znajdziemy mnóstwo treści – posty znajomych, zdjęcia, filmy, materiały udostępniane przez polubione strony czy w grupach, a także oczywiście reklamy. Jeśli interesuje Cię, dlaczego widzisz właśnie te treści sponsorowane, to powinieneś sięgnąć po nowe, bardziej rozbudowane narzędzia.

Nowe narzędzia i bardziej szczegółowe informacje

Facebook w nowym poście umieszczonym na oficjalnym blogu słusznie zauważa, że niezależnie od tego, czy jesteśmy nowym użytkownikiem, czy korzystamy z serwisu od lat, powinniśmy móc łatwo zrozumieć i dostosować sposób, w jaki informacje wpływają na wyświetlane reklamy.

W celu spełnienia powyższego założenia, firma cztery lata temu wprowadziła narzędzie dostępne po wybraniu opcji „Dlaczego widzę tę reklamę?”. Niedawno zostało ono zaktualizowane, ale wielu użytkowników wciąż twierdziło, że nie otrzymuje informacji podanych w odpowiedniej formie. Ponadto narzędzie powinno zapewniać bardziej szczegółowy podgląd danych wykorzystywanych przez reklamodawców.

https://www.facebook.com/facebook/videos/1292820370894105/

Facebook wdrożył więc kolejne zmiany i jak zapewnia, teraz całość powinna być po prostu lepsza i bardziej przejrzysta. Po pierwsze, narzędzie dostarczy więcej szczegółów, opisujących dlaczego właśnie ta reklama została skierowana do nas. Oprócz już dostępnych danych o wieku czy miejscu zamieszkania, zobaczymy bardziej dokładny opis wybranych zainteresowań i kategorii, do których zostaliśmy przypisani. Ponadto, od teraz wyraźniej będzie zaznaczone skąd wyciągnięto dane o naszych preferencjach (np. na podstawie polubienia konkretnej strony na Facebooku).

Modernizacji doczekała się też sekcja zawierająca preferencje reklam. Facebook chce podawać więcej informacji o firmach, które przesyłają i udostępniają listy z informacjami, takie jak adres e-mail i numer telefonu. Cała sekcja została podzielona na dwie główne karty. Pierwsza zawiera reklamodawców, którzy przesłali listę z informacjami i wykorzystali ją do skierowanych reklamach. Z kolei w drugiej karcie znajdą się firmy, które przesłały listę danych udostępnianą zainteresowanym reklamodawcom.

To może być dopiero początek dobrych zmian

Facebook zaznacza, że wprowadzane właśnie zmiany, które niebawem powinny trafić do wszystkich użytkowników, to jeszcze nie koniec. Firma wciąż ma pracować nad zwiększeniem przejrzystości dostępnych narzędzi, aby użytkownik lepiej rozumiał, z jakich danych korzystają reklamodawcy.

Jeśli chcecie dokładniej dowiedzieć się, jak kierowane są reklamy na Facebooku, to warto odwiedzić specjalnie przygotowaną stronę w Centrum Pomocy.

źródło: Facebook