Poznaliśmy konkretną datę premiery Half-Life: Alyx. Nadchodzi rewolucja w technologii VR?

Seria Half-Life obrosła tak ogromnym kultem, że spory problem sprawiłoby mi znalezienie gracza, który o najlepiej ocenianym dziele Valve nie słyszał choć raz w życiu. Sam nie mogę nazwać się fanem którejkolwiek z gier tego cyklu, ale bardzo doceniam jej wkład w historię branży i poniekąd rozumiem fenomen. Była to bądź co bądź pierwsza gra z tak bardzo zaawansowanym silnikiem fizycznym i paroma rewolucyjnymi pomysłami na rozgrywkę, która przy okazji dotarła do naprawdę sporej grupy odbiorców. Half-Life: Alyx ma być pierwszym, naprawdę dopieszczonym podejściem Valve do gier VR i jednocześnie powrotem do tworzenia wysokobudżetowych produkcji, więc każda informacja o grze jest dosłownie na wagą złota.

Half-Life: Alyx zadebiutuje już za sześć tygodni

Ostatnią grą wydaną przez twórców platformy Steam była tragicznie przyjęta karcianka osadzona w uniwersum DOTA 2Artifact. W momencie pisania tego artykułu w grze znajduje się 121 osób, co jak na produkcję multiplayer bazującą na żywej (albo raczej martwej) społeczności jest wynikiem świadczącym o absolutnej porażce dewelopera.

Half-Life: Alyx ma być ukłonem w stronę fanów klasycznych gier od Valve, jednak przystosowanym do dzisiejszych trendów. Tytuł został zaprojektowany wyłącznie na gogle wirtualnej rzeczywistości, co wzbudziło w szeregach interesantów równie dużo ekscytacji co kontrowersji. Premiera gry została wyznaczona na 23 marca tego roku.

Ewolucja czy rewolucja?

Technologia VR cierpi na brak naprawdę dużych, zaawansowanych mechanicznie gier. W tej kwestii zdecydowanie do tej pory wygrywało PlayStation VR, na które wyszło do tej pory kilka znanych, ciepło przyjętych przez krytyków i graczy tytułów.

Problemem użytkowników komputerów osobistych poza wysokim kosztem sprzętu zdolnego uruchomić gry w wirtualnej rzeczywistości był straszny chaos na rynku gogli dostępnych na PC. Twórcy Steam o tym wiedzą, więc zaproponowali swoim fanom autorskie rozwiązanie – Valve Index, które po ogłoszeniu Half-Life: Alyx wyprzedało się w ciągu dosłownie kilkunastu godzin i do teraz bardzo ciężko je dostać.

Ujednolicenie rynku i jasne pokazanie użytkownikom odpowiedniej drogi w wyborze preferowanego sprzętu jak widać może całkowicie odmienić rynek wirtualnej rzeczywistości i kto wie, może niedługo posiadanie gogli VR może stać się standardem w domu każdego gracza.

Źródło: The Verge