Polacy coraz częściej używają BLIKa. Chyba nam się spodobało

Polska jest krajem, w którym różne udogodnienia technologiczne przyjmują się nadzwyczaj dobrze. Świetnie radzimy sobie z płatnościami bezprzewodowymi, włącznie z Google Pay. Jedną z form płacenia za zakupy jest też BLIK, którego popularność szybko wzrasta.

W samym pierwszym kwartale 2017 roku Polacy zrealizowali prawie 6 milionów transakcji BLIKIEM. W sumie, po pierwszych dwóch latach funkcjonowania tego standardu płatności, zarejestrowano około 10 mln transakcji. Oznacza to, że wielu z nas naprawdę zaprzyjaźniło się z tym systemem.

Pierwsze trzy miesiące 2017 roku to okres, w którym dokonano naprawdę dużo transakcji z BLIKIEM. Większość z nich to płatności za zakupy w internecie – 3,6 miliona. W sklepach stacjonarnych skorzystano z tej możliwości prawie 360 tysięcy razy. Do tego BLIK pomógł Polakom wypłacić pieniądze z bankomatu ponad 1,6 miliona razy i wykonać w sumie 311 tysięcy przelewów na numer telefonu.

Jak łatwo się zorientować, główną dziedziną, w której „żyje” BLIK, jest segment e-commerce. Ponad 60 procent płatności zarejestrowano w sklepach internetowych. Ten trend ciągle się umacnia – w sklepach stacjonarnych płacenie BLIKIEM to nadal zdecydowana mniejszość.

Udziałowcami Polskiego Standardu Płatności, twórcy BLIKU, jest sześć banków: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank i PKO Bank Polski. Z tej formy płatności mogą też korzystać klienci Getin Banku, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe, a wkrótce także Credit Agricole oraz Raiffeisen Banku.

 

źródło: GSMonline, PSP