Microsoft Surface Pro

Comsumer Reports krytykuje Microsoft za linię Surface

Od jakiegoś czasu Micosoft, choć głównie kojarzony z oprogramowaniem, stał się też producentem urządzeń hybrydowych i komputerów. Jak będą wyglądały jego produkty w kontekście najnowszego i bardzo nieprzychylnego raportu Consumer Reports?

Sztandarowym sprzętem sprzedawanym przez korporację z Redmond jest Microsoft Surface Pro. Od momentu premiery zbierał on dobre opinie, choć grono wiernych użytkowników, po dłuższej pracy z nim, zauważało pewne wady w jakości wykonania.

Te rzekomo miały być poprawiane w kolejnych wersjach hybrydy.

Microsoft Surface Pro

W bieżącym roku firma zaprezentowała swój kolejny, po Surface Book, komputer z krwi i kości: Microsoft Surface Laptop. Pozycjonowany był jako sprzęt referencyjny, demonstracyjny, mający walczyć o rynek głównie z MacBookiem Air. Po jego publicznej prezentacji, Microsoft okrzyknięty został nowym Apple, a firmę zaczęto postrzegać jako lidera innowacji na rynku tech.

Bolesny raport

Tymczasem wczorajszego dnia, na powszechnie szanowanym portalu Consumer Reports, pojawił się raport odradzający klientom zakup sprzętu Microsoft. Wykazano w nim, że co czwarty użytkownik Surface w ciągu dwóch lat używania zgłaszał wady fabryczne.

Usterki dotykały również najnowszych modeli, w tym oferowanego od 2014 do dziś Surface Pro oraz sprzedawanego od czerwca br. Surface Laptop. Raport opisuje, że urządzenia te nie spełniają podstawowych standardów sugerowanych klientom. Dotyczą one wielu czynników, takich jak: jakość wyświetlacza, żywotność baterii, szybkość urządzenia i jego ergonomię. Komputerom z linii Surface zarzucono przede wszystkim nieoczekiwane zawieszanie sprzętu, zamrożenia systemu, restarty i słabą jakość dotykowych ekranów.

Sami użytkownicy zgłaszali dodatkowe problemy z wyważeniem hybrydy powodującym niestabilność, przewracanie komputera na plecki, kiepską jakość zawiasów trzymających ekran w pionowej pozycji, słabą pracę sterowników, problemy z rozłączaniem dedykowanej klawiatury i wybudzaniem sprzętu.

Komputerom zarzucono też powszechną nienaprawialność. Zastosowanie dużych ilości kleju, niestandardowych materiałów, sprawiają, że w wypadku awarii po utracie gwarancji, sprzęt jest nieużyteczny. Nikt nie podejmie się jego naprawy w rozsądnych kosztach.

Przed Microsoftem jeszcze daleka droga do tego, by stać się realnym konkurentem rynkowym dla takich firm jak Acer, Lenovo, HP czy Apple. Przybranie alcantarowej powłoki, która pięknie potrafi wyróżnić sprzęt, to trochę za mało.

Jakie wnioski z raportu wyciągnie korporacja w przyszłości, to się wkrótce okaże.

Źródło: https://www.consumerreports.org