fot. CAT

Ten producent wymieni zbity ekran za darmo w ramach gwarancji, ale jest to wliczone w cenę smartfona

Rozbity ekran to najgorsze, co może spotkać smartfon. Naprawa w przypadku niemal każdego modelu jest bowiem horrendalnie droga i użytkownik nierzadko staje przez dylematem, czy go wymieniać, czy trochę dołożyć i kupić nowy sprzęt. CAT właśnie jednak poinformował, że naprawi lub wymieni uszkodzony wyświetlacz w wybranych urządzeniach ze swojego portfolio w ramach gwarancji, czyli całkowicie za darmo.

Marka CAT przeprowadziła ankietę wśród 5130 konsumentów z Europy Zachodniej, aby sprawdzić, jak użytkownicy dbają o swoje urządzenia. Okazało się, że 34% badanych uszkodziło swój telefon komórkowy w ciągu ostatnich trzech lat w sposób, który ostatecznie doprowadził do naprawy lub przedwczesnej wymiany na nowy. Jako najczęstszą przyczynę wymieniali upuszczenie lub przedostanie się wody do wewnątrz konstrukcji.

Według rozeznania, jakie zrobiła marka CAT, naprawa ekranu w najnowszym flagowcu kosztuje od 151,10 do 361,10 euro (tj. równowartość – odpowiednio – około 650 i 1550 złotych), natomiast za usunięcie uszkodzeń powstałych w wyniku działania cieczy klient może zapłacić nawet 641,10 euro (~2750 złotych)!

Bezpłatna naprawa lub wymiana ekranu w smartfonie marki CAT

Jak widać, naprawa rozbitego wyświetlacza może być naprawdę kosztowna. Urządzenia firmy CAT charakteryzują się większą odpornością na uszkodzenia, lecz mimo wszystko nie są niezniszczalne. Producent zdaje sobie z tego sprawę, dlatego postanowił zaoferować bezpłatny serwis ekranu w wyprodukowanych przez siebie smartfonach.

Jest jednak kilka warunków. Po pierwsze, wyświetlacz musi być chroniony przez szkło Corning Gorilla Glass. Po drugie, gwarancja bezpłatnej naprawy lub wymiany ekranu obowiązuje w ciągu 24 miesięcy od dnia zakupu, tj. w trakcie trwania okresu gwarancyjnego. Po trzecie, oferta skierowana jest wyłącznie do posiadaczy modeli CAT S31CAT S41CAT S60 i CAT S61.

W tym miejscu warto przywołać inne badania, przeprowadzone przez spółkę Rocket Consulting, z których wynika, że 35%-40% urządzeń konsumenckich wymienianych jest w przeciągu dwóch lat, zaś po trzech latach ponad 80%. W przypadku wytrzymałych urządzeń, takich jak te z portfolio marki CAT, jest to odpowiednio 8% i 20%. Okazuje się więc, że właściciele tych ostatnich korzystają z nich znacznie dłużej, właśnie dzięki temu, że są znacznie bardziej trwałe i odporne na uszkodzenia.

Bezpłatna naprawa/wymiana nie do końca jest taka „bezpłatna”

Oczywiście nie twierdzę, że posunięcie marki CAT nie jest godne pochwały, ale poniekąd uważam, że producent spokojnie może wrzucić je sobie w koszty. Jego smartfony są bowiem dość drogie, jeżeli oceniać je przez pryzmat stosunku ceny do oferowanych podzespołów. Dla przypomnienia: CAT S41 kosztował na start 449 euro (~1900 złotych), CAT S31 329 euro (~1400 złotych), a CAT S61 899 euro (w Polsce 3899 złotych). CAT S60 także nie należał do najtańszych (~3000 złotych). Ceny dwóch ostatnich z ww. można jednak częściowo usprawiedliwić faktem, że na ich pokładzie znajduje się kamera termowizyjna, która trochę kosztuje.

Mimo wszystko gwarancja bezpłatnej naprawy lub wymiany uszkodzonego wyświetlacza to rzadko spotykany ukłon w stronę klienta i cieszy fakt, że zdecydowała się go zrobić również marka CAT.

Źródło: informacja prasowa