fot. CAT

Ten producent wymieni zbity ekran za darmo w ramach gwarancji, ale jest to wliczone w cenę smartfona

Rozbity ekran to najgorsze, co może spotkać smartfon. Naprawa w przypadku niemal każdego modelu jest bowiem horrendalnie droga i użytkownik nierzadko staje przez dylematem, czy go wymieniać, czy trochę dołożyć i kupić nowy sprzęt. CAT właśnie jednak poinformował, że naprawi lub wymieni uszkodzony wyświetlacz w wybranych urządzeniach ze swojego portfolio w ramach gwarancji, czyli całkowicie za darmo.

Marka CAT przeprowadziła ankietę wśród 5130 konsumentów z Europy Zachodniej, aby sprawdzić, jak użytkownicy dbają o swoje urządzenia. Okazało się, że 34% badanych uszkodziło swój telefon komórkowy w ciągu ostatnich trzech lat w sposób, który ostatecznie doprowadził do naprawy lub przedwczesnej wymiany na nowy. Jako najczęstszą przyczynę wymieniali upuszczenie lub przedostanie się wody do wewnątrz konstrukcji.

Reklama

Według rozeznania, jakie zrobiła marka CAT, naprawa ekranu w najnowszym flagowcu kosztuje od 151,10 do 361,10 euro (tj. równowartość – odpowiednio – około 650 i 1550 złotych), natomiast za usunięcie uszkodzeń powstałych w wyniku działania cieczy klient może zapłacić nawet 641,10 euro (~2750 złotych)!

Bezpłatna naprawa lub wymiana ekranu w smartfonie marki CAT

Jak widać, naprawa rozbitego wyświetlacza może być naprawdę kosztowna. Urządzenia firmy CAT charakteryzują się większą odpornością na uszkodzenia, lecz mimo wszystko nie są niezniszczalne. Producent zdaje sobie z tego sprawę, dlatego postanowił zaoferować bezpłatny serwis ekranu w wyprodukowanych przez siebie smartfonach.

Jest jednak kilka warunków. Po pierwsze, wyświetlacz musi być chroniony przez szkło Corning Gorilla Glass. Po drugie, gwarancja bezpłatnej naprawy lub wymiany ekranu obowiązuje w ciągu 24 miesięcy od dnia zakupu, tj. w trakcie trwania okresu gwarancyjnego. Po trzecie, oferta skierowana jest wyłącznie do posiadaczy modeli CAT S31CAT S41CAT S60 i CAT S61.

W tym miejscu warto przywołać inne badania, przeprowadzone przez spółkę Rocket Consulting, z których wynika, że 35%-40% urządzeń konsumenckich wymienianych jest w przeciągu dwóch lat, zaś po trzech latach ponad 80%. W przypadku wytrzymałych urządzeń, takich jak te z portfolio marki CAT, jest to odpowiednio 8% i 20%. Okazuje się więc, że właściciele tych ostatnich korzystają z nich znacznie dłużej, właśnie dzięki temu, że są znacznie bardziej trwałe i odporne na uszkodzenia.

Bezpłatna naprawa/wymiana nie do końca jest taka „bezpłatna”

Oczywiście nie twierdzę, że posunięcie marki CAT nie jest godne pochwały, ale poniekąd uważam, że producent spokojnie może wrzucić je sobie w koszty. Jego smartfony są bowiem dość drogie, jeżeli oceniać je przez pryzmat stosunku ceny do oferowanych podzespołów. Dla przypomnienia: CAT S41 kosztował na start 449 euro (~1900 złotych), CAT S31 329 euro (~1400 złotych), a CAT S61 899 euro (w Polsce 3899 złotych). CAT S60 także nie należał do najtańszych (~3000 złotych). Ceny dwóch ostatnich z ww. można jednak częściowo usprawiedliwić faktem, że na ich pokładzie znajduje się kamera termowizyjna, która trochę kosztuje.

Mimo wszystko gwarancja bezpłatnej naprawy lub wymiany uszkodzonego wyświetlacza to rzadko spotykany ukłon w stronę klienta i cieszy fakt, że zdecydowała się go zrobić również marka CAT.

Źródło: informacja prasowa