BlackBerry ma nowego partnera, który pomoże mu dotrzeć do 1,5 miliarda potencjalnych klientów 18

BlackBerry ma nowego partnera, który pomoże mu dotrzeć do 1,5 miliarda potencjalnych klientów

BlackBerry już jakiś czas temu „wymiksowało” się z projektowania, produkowania oraz sprzedawania smartfonów, aby w pełni skupić się wyłącznie na tworzeniu oprogramowania. Jednak nie oznacza to, że marka całkowicie zniknęła z rynku urządzeń mobilnych. Wszystkie ww. kwestie Kanadyjczycy zrzucili bowiem na barki swoich kontrahentów. Stosowne umowy podpisano już z indonezyjskim BB Merah Putih oraz chińskim TCL. Teraz do tego grona dołącza indyjski Optiemus Infracom Ltd, który pod wieloma względami może okazać się najważniejszym partnerem.

„Przygoda” Optiemus Infracom Ltd i BlackBerry rozpoczęła się właściwie już w listopadzie 2016 roku. Po kilku miesiącach współpracy Kanadyjczycy byli jednak pod tak dużym wrażeniem profesjonalizmu i kompetencji swojego kontrahenta, że postanowili zostać z nim na dłużej. Dziś oficjalnie ogłoszono podpisanie długoterminowego porozumienia, które ma takie same założenia, jak w przypadku BB Merah Putih i TCL.

Zgodnie z umową, Optiemus Infracom Ltd będzie odpowiedzialne za projektowanie, produkowanie i sprzedawanie smartfonów z logo BlackBerry na obudowie, a także całą obsługę posprzedażową (w tym również kwestie, związane z gwarancją). BlackBerry natomiast dostarczać ma oprogramowanie oraz aktualizacje do niego. W domyśle mowa jest najpewniej o Androidzie, aczkolwiek Kanadyjczycy w przeszłości dali do zrozumienia, że być może na rynku pojawią się też propozycje z BB OS 10.

Umowa z Optiemus Infracom Ltd jest dla BlackBerry o tyle istotna, że Hindusi swoim zasięgiem obejmą Indie, Bangladesz, Sri Lankę i Nepal, a to daje łącznie około 1,5 miliarda potencjalnych użytkowników. Jeżeli uda się przekonać do zakupu choćby kilka procent, to i tak będzie to ogromny sukces. Jest to bowiem bardzo chłonny rynek, a pod względem wielkości drugi na świecie (po Chinach). Nie bez wagi jest również fakt, że większość klientów z tych terenów nie miała nigdy jeszcze smartfona.

Porozumienie z Optiemus Infracom Ltd jest ostatnim ogniwem, dzięki któremu BlackBerry ma w zasięgu cały świat. Dalsze losy marki zależą teraz od poszczególnych partnerów – zobaczymy, czy uda im się przywrócić blask jeżynce.

Źródło: Inside BlackBerry przez VentureBeat