Wzrost o 3700%. Baidu gromi Google na rynku inteligentnych głośników

Chińczycy coraz śmielej poczynają sobie na rynku inteligentnych urządzeń domowych. Do tego stopnia, że gigant wyszukiwarkowy Baidu przegonił Google w rankingu najbardziej popularnych producentów smartgłośników.

Baidu odnotowało niesamowity wzrost z roku na rok, sięgający 3700 procent. Spowodowało to, że jednym susem chińska firma wyprzedziła Google w globalnej klasyfikacji największych producentów inteligentnych głośników. Na pierwszym miejscu wciąż znajduje się Amazon, sprzedający swoje Echo i Echo Dot, ale przy takim zmasowanym ataku Baidu, na miejscu amerykańskiej firmy już bym czyścił fotel lidera dla Chińczyków.

W samym drugim kwartale 2019 roku Baidu dostarczyło do sklepów 4,5 mln smartgłośników. W tym samym czasie Amazon sprzedał 6,6 mln sztuk podobnych urządzeń. Słabo poradziło sobie Google, odnotowując 19-procentowy spadek zamówień rok do roku, przy globalnych dostawach rzędu 4,3 mln sztuk modeli wchodzących w skład linii Home.

Choć rozwój inteligentnych głośników Baidu jest imponujący, należy zauważyć, że firma nie sprzedaje ich poza Chinami. Zachodnie rynki są więc kompletnie niezagrożone napływem „domowych szpiegów” z Państwa Środka. Google i Amazon trafiają zaś mniej lub bardziej oficjalnymi kanałami sprzedaży praktycznie wszędzie poza Chinami. Jak widać, wszystko w przyrodzie działa na zasadzie jakiejś równowagi.

Baidu osiągnęło tak kapitalny wynik, sprzedając inteligentne głośniki Xiaodu za równowartość 50 złotych, więc nietrudno zrozumieć, dlaczego Chińczycy wprost rzucili się na ten gadżet. Dodatkowo, na chińskim rynku nie ma takiej różnorodności urządzeń. W Ameryce i Europie co chwilę pojawiają się nowe sprzęty z Asystentem Google czy Alexą na pokładzie. W Chinach trzeba wybierać między Baidu, Huawei a Xiaomi. Pomaga to dużym firmom uzyskiwać duże zamówienia na smartgłośniki.

Wkrótce poznamy nowych przedstawicieli rodziny Google Home. Być może wtedy układ sił na rynku inteligentnych głośników znów się zmieni.

Będzie Google Home Mini 2 – w postaci głośnika Nest Mini

źródło: Canalys przez 9to5google