Awaria BLIK

BLIK nie działa? Sprawdź, bo awarię zgłaszają różne banki w Polsce

Jeśli chcieliśmy dziś skorzystać z Blika, to możemy napotkać z tym trudności. Kilka banków działających w Polsce zgłasza, że ten standard płatności jest tymczasowo niesprawny.

Nie skorzystasz z Blika

W okolicach południa 10 kwietnia 2024 roku w sieci pojawiły się pierwsze sygnały, że coś jest nie tak. Strony śledzące awarie różnych usług, w tym bankowych, zaczęły otrzymywać raporty od rozczarowanych użytkowników aplikacji Banku Pekao, mBanku u Millennium. Nie mogli oni wykonać płatności za pomocą Blika.

W tym samym czasie zgłoszenia zaczęły pojawiać się w przestrzeni social media poszczególnych instytucji finansowych. W odpowiedzi na nie, przedstawiciele banków pisali:

Przepraszamy za utrudnienia, mogą występować chwilowe trudności w korzystaniu z Blika. Pracujemy nad przywróceniem działania tej funkcji. (z profilu Banku Pekao S.A. na Facebooku)

Na przykład mBank postanowił zadziałać na wielu płaszczyznach. Podczas próby wykonania transakcji Blik w aplikacji mobilnej, można zobaczyć komunikat:

Przykro nam, usługa jest w tej chwili niedostępna. Daj nam szansę i spróbuj ponownie później. Przepraszamy Cię za utrudnienia.
Awaria Blik w Polsce - mBank
(fot. Wojciech Kulik | Tabletowo.pl)

Na facebookowym profilu mBanku opublikowano nawet oddzielną informację:

W tej chwili nie skorzystasz z BLIKA. Nie zapłacisz nim w sklepach stacjonarnych i w internecie, nie wykonasz przelewu na nr telefonu oraz nie wypłacisz za jego pośrednictwem gotówki z bankomatu. Problemy występują po stronie operatora usługi.
Skorzystaj z innej metody płatności: tradycyjnego przelewu, mTransferu lub karty płatniczej. 💳💻
Przepraszamy za utrudnienia.

Banki weryfikują sytuację

Jak na razie, nie wiadomo, jak długo trzeba będzie się borykać z ograniczeniami z dostępem do Blika. Na przykład mBank wciąż jest na etapie weryfikowania sytuacji.

Co ciekawe, wydaje się, że nie wszystkie banki umożliwiające korzystanie z Blika mają problemy z oferowaniem dostępu do usługi. Moja aplikacja Nest Bank nie robi mi trudności na żadnym etapie dokonywania przelewu korzystając z tego systemu.

Spodziewamy się, że awaria niebawem zostanie usunięta, jako że w serwisie downdetector.pl liczba raportów o trudnościach zmniejszyła się. Nadal jednak pojawiają się nowe zgłoszenia, co sugeruje, że osiągnięcie stabilizacji nie było jeszcze możliwe.