(fot. Audi)

Audi stawia na elektryfikację oferty. Oto nowe Audi A6 i A8 w wersji hybrydowej

Audi idzie za obecnymi trendami na rynku motoryzacyjnym i podobnie jak konkurencja z segmentu premium, wprowadza elektryfikację do swojej oferty. Poznaliśmy nową wersją napędową Audi A6 i A8, a także ambitne plany na przyszłość.

Mapa drogowa elektryfikacji w Audi

Producent z Ingolstadt, znany z oferowania przewagi dzięki technice, chce skupić się na mobilności elektrycznej. Zmiany zauważymy już w ciągu najbliższych lat – Audi planuje wprowadzić na rynek ponad 30 zelektryfikowanym modeli do 2025 roku. Warto podkreślić, że mają one stanowić do 40% globalnej sprzedaży.

Audi chce w ten sposób zmniejszyć całkowity ślad węglowy wszystkich swoich sprzedawanych samochodów. Firma podaje, że do 2025 roku zostanie on zredukowany o 30% względem wyników osiąganych w 2015 roku. Oczywiście z kolejnymi latami wartość ta ma jeszcze bardziej spadać.

Należy mieć na uwadze, że elektryfikacja nie oznacza postawienia wyłącznie na pojazdy w pełni elektryczne, takie jak Audi e-tron. Firma chce również rozwijać hybrydy, w których łączone będą zalety silnika elektrycznego z jednostką spalinową. Ponadto, można spodziewać się wzrostu popularności miękkich hybryd, czyli rozwiązania stosowanego już chociażby w Audi A6 C8 czy nowej generacji Audi A7.

Audi A6 55 TFSI e quattro. (fot. Audi)

W celu zwiększenia zainteresowania swoją ofertą pojazdów zelektryfikowanych, Audi zapewnia klientom dodatkowe usługi. Jedną z nich jest Audi e-tron Charging Service, czyli wygodny dostęp do około 80% stacji ładowania w Europie. Niezależnie od mocy stacji ładowania, wymagana jest tylko jedna karta, która pozwoli na sprawne i automatyczne rozliczenie się za uzupełnienie energii w akumulatorach. Usługa jest wspierana przez 220 dostawców w 20 krajach Unii Europejskiej.

Dodatkowo, Audi wraz z całą grupą Volkswagen, a także z udziałem innych koncernów (BMW, Daimler i Ford), założyło europejską sieć szybkiego ładowania prądem stałym. Docelowo ma powstać 400 stacji ładowania dużej mocy (HPC) w 25 krajach, które zostaną rozmieszczone w odległości około 120 km od siebie.

Hybrydy z większymi akumulatorami

W tym miesiącu oferta samochodów Audi poszerzyła się o dwa modele, które otrzymały akumulatory o większej pojemności. Zarówno model A6, jak i A8, pojawiły się w wersji hybrydowej plug-in, która w określonych warunkach pozwala na korzystanie wyłącznie z elektrycznego napędu.

Audi A6 C8 w wersji 55 TFSI e quattro to standardowa jednostka benzynowa o pojemności 2.0 TFSI generująca 185 kW (252 KM). Wspomagana jest ona przez silnik elektryczny o mocy maksymalnej 105 kW, który podczas pracy korzysta z energii zgromadzonej w akumulatorze 14,1 kWh umieszczonym w tyle pojazdu. Łączna moc to 270 kW (367 KM).

Nowe wydanie A6 może pochwalić się całkiem dobrymi osiągami. Jak podaje producent, sprint do setki trwa zaledwie 5,6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Moc jest przenoszona na wszystkie cztery koła. Z kolei wyłącznie na napędzie elektrycznym można jechać z prędkością do 135 km/h. Zasięg na w pełni naładowanych akumulatorach wynosi do 53 kilometrów według normy WLTP.

Audi A8 L 60 TFSI e quattro. (fot. Audi)

Z kolei Audi A8 L 60 TFSI e quattro to naprawdę spora limuzyna (długość 5,30 m), której sercem jest mocarna jednostka 3.0 V6 TFSI osiągająca 250 kW (340 KM). Towarzyszy jej silnik elektryczny o mocy maksymalnej 100 kW. Łącznie oba silniki są w stanie wygenerować 330 kW (373 KM).

W pełni naładowany akumulator o pojemności 14,1 kWh pozwala na przejechanie do 46 km według WLTP. Silnik elektryczny może pracować sam do prędkości 135 km/h. Sprint do 100 km/h, przy współpracy obu jednostek, ma trwać tylko 4,9 sekundy. Oczywiście moc przekazywana jest na wszystkie cztery koła za sprawą napędu quattro.

źródło: materiały prasowe Audi