(fot. pixabay.com)

Tęczowe logo Apple może ponownie pojawić się na produktach z Cupertino

Nadgryzione jabłko, które znajduje się na każdym produkcie Apple, to jedno z najbardziej rozpoznawalnych logo na świecie. Przez lata przeszło ono wiele modernizacji, ale jego kształt nie zmienił się od 1977 roku. Nowe informacje wskazują, że firma z Cupertino może niebawem powrócić do tęczowej wersji swojego logo.

Tęczowo logo nie jest nowym pomysłem

Pierwsze logo Apple nie przypominało tego obecnie stosowanego. Firma na początku swojego istnienia w 1976 roku posługiwała się grafiką zaprojektowaną przez Ronalda Wayne, jednego z założycieli Apple. Rysunek przedstawiał Isaaca Newtona siedzącego pod drzewem, z którego spadło jabłko. Tak, to słynne jabłko, które według popularnej legendy przyczyniło się do lepszego zrozumienia praw grawitacji.

Pierwsze logo Apple

Kolejne logo, już w formie nadgryzionego jabłka, pojawiło się na komputerze Apple II rok później. Stworzone zostało przez Roba Janoffa, a jednym z charakterystycznym elementów były „tęczowe” kolory. Apple tym logiem posługiwał się aż do 1998 roku, gdy firma podjęła decyzję o rezygnacji z sześciu kolorów. Nowo logo otrzymało tylko jeden kolor, rozciągający się na jego całej powierzchni.

Stare logo powróci na nowych urządzeniach?

Jak informuje serwis MacRumors, powołując się na swoje źródła w Apple, charakterystyczne tęczowe logo może ponownie pojawić się na produktach projektowanych w Cupertino. Nie, nie będzie to zmiana obejmująca całą ofertę Apple. Firma raczej wypuści specjalną linię produktów.

Koncept iPhone’a XR z tęczowym jabłkiem. (fot. MacRumors).

Nie wiadomo jeszcze, na jakich urządzeniach może znaleźć się stare logo. MacRumors wskazuje, że dobrym kandydatem jest Mac. W końcu to Apple II, a także wszystkie późniejsze komputery, przez wiele lat miały na obudowie kolorowe i nadgryzione jabłko. Niewykluczone, że logo pojawi się również na iPhone’ach i iPadach w specjalnym wydaniu, podobnie jak w przypadku PRODUCT RED.

Niestety, mamy do czynienia tylko z plotką. Apple może w ogóle nie planować takiej zmiany. Z drugiej strony, nowa specjalna linia produktów mogłaby pozytywnie wpłynąć na sprzedaż. W końcu PRODUCT RED nie wzbudza już dziś takiego zainteresowania, a nawiązanie do historii firmy mogłoby sprawić, że wielu fanów sięgnęłoby po portfele. Przyznam się, że sam chętnie kupiłbym oryginalne etui, gdyby na nim znalazło się tęczowe jabłko.

źródło: MacRumors