Apple Pay jest popularniejsze niż Google Pay, właściciele iPhone’ów i Apple Watchy wydają też więcej

Przynajmniej jeśli chodzi o klientów banku BGŻ BNP Paribas

Apple ogólnie zabrania publikowania statystyk użytkowania Apple Pay w Polsce, jednak jeden z banków, BGŻ BNP Paribas, postanowił podzielić się informacją, jak dużą popularnością cieszy się wśród jego klientów usługa płatnicza koncernu z Cupertino oraz (dla porównania) Google Pay. Wynika z niej, że właściciele iPhone’ów i Apple Watchy płacą w sklepach częściej, a do tego wydają też więcej.

Po podsumowaniu czwartego kwartału 2018 roku okazało się, że użytkownicy Apple Pay stanowili 58% wszystkich korzystających ze zbliżeniowych płatności mobilnych w banku BGŻ BNP Paribas. Pozostałe 42% przypadło w udziale konkurencyjnemu Google Pay.

Z danych przywoływanego banku wynika też, że właściciele iPhone’ów i Apple Watchy znacznie częściej płacą nimi w sklepach. Wykonali oni bowiem aż 62% wszystkich transakcji, podczas gdy użytkownicy Androida tylko 38%. Co więcej, posiadacze urządzeń Apple wydają do tego znacznie więcej niż korzystający z Google Pay – po podsumowaniu wartości wszystkich płatności mobilnych okazało się, że aż 70% wygenerowali właściciele sprzętów koncernu z Cupertino.

Posiadacze iPhone’ów i Apple Watchy w czwartym kwartale 2018 roku średnio wydawali też zauważalnie więcej – 74 złote. Dla porównania, korzystający z Google Pay zostawiali w sklepach średnio 52 złote.

W tym miejscu warto przywołać dane za trzeci (czyli poprzedni) kwartał 2018 roku. Wówczas użytkownicy Apple Pay stanowili 51% wszystkich korzystających ze zbliżeniowych płatności mobilnych w banku BGŻ BNP Paribas, wykonali 55% transakcji i odpowiadali za 63% wartości z całych trzech miesięcy, a średnia wartość koszyka wynosiła 54 złote.

Widać więc, że Apple Pay bardzo szybko przekonuje do siebie, pomimo że jest dostępne dla klientów banku BGŻ BNP Paribas dopiero od pół roku. Nie wiadomo, jak wygląda sytuacja w innych instytucjach, ale wiele wskazuje na to, że bardzo podobnie. Właściciele urządzeń amerykańskiego koncernu bowiem od razu masowo zaczęli płacić tą usługą w sklepach i raczej mało prawdopodobne, aby potem przestali, gdyż jest to naprawdę niezwykle szybkie i wygodne.

Apple Pay zawstydziło Google Pay już po kilku dniach dostępności w Polsce

*zdjęcie tytułowe pochodzi z recenzji Apple Watch series 2

Źródło: Biuro prasowe banku BGŻ BNP Paribas dzięki Cashless