Apple łamie własne zasady subskrypcji przy proponowaniu dostępu do Apple News+

Apple łamie własne zasady subskrypcji przy proponowaniu dostępu do Apple News+

Lista grzechów Apple została zaktualizowana. Najnowsze wykroczenie i powód do ponarzekania na firmę można znaleźć w sposobie, w jaki zachęca ona do subskrypcji wiadomości i magazynów w News+.

Wymagania którymi Apple kieruje się, decydując o obecności obcej aplikacji w sklepie App Store są wysokie. Firma udostępnia deweloperom cały zestaw wymagań, które stawia przed nimi, jeśli ci chcą, by ich aplikacja pojawiła się wśród milionów innych. Najbardziej wyśrubowane dotyczą programów i usług, za które użytkownik miałby płacić miesięczny abonament.

Jedna z konkretnie wyrażonych zasad brzmi:

„Upewnij się, że użytkownicy wiedzą, że po zakończeniu bezpłatnej wersji próbnej, płatność zostanie automatycznie zainicjowana na rzecz kolejnego okresu subskrypcji, i że mogą anulować ją w dowolnym momencie.”

Nic dziwnego, że niektórzy są poruszeni faktem, że podczas rejestracji do Apple News+ nie ma takiej informacji, a przycisk „Wypróbuj teraz” prowadzi wprost do ekranu płatności. Na ekranie nie pojawia się żaden link do regulaminu ani nawet pisanej drobnej druczkiem informacji o możliwości anulowania subskrypcji. Taka opcja istnieje w aplikacji, ale nie jest od razu widoczna.

https://twitter.com/davedelong/status/1110347938981511168

Niektórzy programiści pamiętają, jak to Apple z automatu odrzucało tego typu zagrania, ponieważ nie były zgodne z powyższymi wymaganiami co do informowania użytkowników o ich prawach związanych z płatną subskrypcją. Jak widać, wymogi dla aplikacji z App Store pisane przez Apple, odnoszą się głównie do zewnętrznych deweloperów, bo samo Apple już nie tak pilnie przestrzega własnych regulacji.

To nie pierwszy raz, kiedy Apple stosuje podobny wybieg, bo firma została już kiedyś przyłapana na wysyłaniu niechcianych powiadomień użytkownikom iOS, promujących Apple Music lub Carpool Karaoke.

Taka wybiórczość w stosowaniu się do własnych zasad nie podoba się Spotify, które otwarcie wystąpiło przeciwko Apple i niezdrowej konkurencji w postaci faworyzowania Apple Music przy jednoczesnym obciążaniu Spotify sporym podatkiem od subskrypcji w aplikacji.

Apple coraz mocniej idzie w usługi – oto subskrypcja Apple News Plus oraz karta płatnicza Apple Card

źródło: GSMarena, The Verge