Apple HomePod jest wielką sprzedażową porażką. Nawet właściciele iPhone’ów nie chcą go kupować

Apple HomePod

Liczba modeli inteligentnych głośników ostatnimi czasy stale rośnie. Wiele firm chciało ukroić dla siebie fragment tego rynkowego tortu, jednak nie wszyscy zdołali odnieść sukces. I choć nas, Polaków – przynajmniej na tę chwilę – takie urządzenia niezbyt interesują, warto się przyjrzeć jak gigantowi z Cupertino powodzi się ze sprzedażą głośników HomePod. Albo raczej, jak mu się nie powodzi.

Google próbowało szans z Asystentem Google i głośnikiem Home. Amazon próbował ze swą Alexą i głośnikiem Echo. Apple próbowało z Siri i HomePodem. Dlaczego zatem nie wyszło? Być może czynnikiem decydującym była cena? Czy Apple żądając w USA 350$ za głośnik nie przekroczyło pewnej granicy? Cóż, wysoka cena z pewnością mu nie pomogła odnieść sukcesu – Apple HomePod zdobył zaledwie 6% rynku inteligentnych głośników w Stanach Zjednoczonych.

fot. Apple

Tragicznie wygląda także inna, istotna statystyka – zaledwie 2% amerykańskich posiadaczy iPhone’ów zdecydowało się na zakup omawianego głośnika – większość decydowała się na tańsze rozwiązania konkurencji. Nie bez znaczenia na wyniki miał fakt, iż HomePod trafił do sprzedaży z mocnym opóźnieniem – zaprezentowany na WWDC w czerwcu 2017, zadebiutował na rynku dopiero w lutym 2018 roku.

Najlepiej radzą sobie najtańsze rozwiązania – Echo Dot stanowi 50% sprzedaży linii głośników Echo w USA, a Google Home Mini to około 40% sprzedaży linii Home. Oczywiście – trudno tu porównywać potężnego Apple HomePod z tańszymi rozwiązaniami, jednak to pokazuje jedną, wyraźną zależność – ludzie nie chcą wydawać fortuny na inteligentne głośniki.

https://www.tabletowo.pl/2018/02/07/homepod-od-apple-nie-konkuruje-z-google-home/

Źródło: Phonearena

Exit mobile version