Android 3.0 nieatrakcyjny dla programistów?

Kojarzycie powyższe zdjęcie? Tak, macie rację, pochodzi ono z konferencji Apple, na której zaprezentowany został iPad 2. Steve Jobs chciał w ten sposób pokazać, jak ubogi jest rynek aplikacji dedykowanych tabletom z Androidem Honeycomb na pokładzie, tym samym podkreślając odchłań dzielącą liczbę programów dla iPada oraz „plasterku miodu” (gwoli przypomnienia – w AppStore można znaleźć ponad 65.000 aplikacji dedykowanych specjalnie iPadowi 1 i 2).

100 aplikacji. To niewiele. Jednak mam złe wieści – wygląda na to, że nawet Apple przeceniło potencjał rynku aplikacji dla tabletów z Androidem.

Programista Justin Williams przeprowadził krótkie rozeznanie w Android Market; szukał aplikacji dedykowanych wyłącznie tabletom z Honeycomb (Motorola Xoom, Galaxy Tab 8.9 i 10.1). Znalazł ich zaledwie… 20.

Williams zaznacza również, że w sekcji „Featured Android Apps for Tablets”, gdzie Google wyróżnia 50 najlepszych aplikacji napisanych specjalnie dla tabletów, większość jest „powiększeniem” programów dla smartfonów. Innymi słowy – to te same aplikacje, jedynie interfejs został przystosowany do większego ekranu.

Co sprawia, że Honeycomb nie jest atrakcyjny dla programistów i twórców aplikacji? Być może niewielka liczba urządzeń pracujących pod kontrolą tego systemu. A może generalne niedopracowanie oprogramowania… Nie wiemy na pewno, trzymamy jednak kciuki za „plasterek miodu” i wierzymy, że wraz z nadejściem nowych tabletów Samsunga, urośnie on w siłę!

źródło