fot. rawpixel.com / Pexels

Prawie połowa badanych Amerykanów nie wie, jakiego iPhone’a używa na co dzień

Według ankiety opublikowanej przez jeden z serwisów zakupowych, wielu użytkowników smartfonów w Stanach Zjednoczonych nie wie, z jakiego dokładnie urządzenia korzysta.

W badaniu wzięło udział 2000 właścicieli smartfonów z USA, reprezentujących różny wiek. Każdy z ankietowanych był jednak pełnoletni. Wyniki są dość zaskakujące. Relatywnie niewielu miało pojęcie o tym, jak nazywa się urządzenie, które nosi na co dzień w kieszeni, nie mówiąc już o tym, żeby dokładnie zdawać sobie sprawę, jakie funkcje są w smartfonie obecne, a jakie nie.

Prawdopodobnie najbardziej zadziwiającym wynikiem badania okazał się fakt, że tylko około połowa respondentów była w stanie poprawnie zidentyfikować swój obecny smartfon, kiedy pokazano im jego grafikę produktową w towarzystwie innych telefonów tej samej firmy.

Idąc dalej, wydaje się, że użytkownicy smartfonów Samsunga znacznie lepiej rozpoznają swoje telefony w porównaniu z właścicielami iPhone’ów. Częściowo można to zrzucić na karb tego, że taki iPhone 7 i iPhone 8 są do siebie naprawdę bardzo podobne. Ale nie kojarzyć modelu XR, który jest dość charakterystyczny dzięki pojedynczemu obiektywowi aparatu? Hmm.

Sam fakt, że właściciele Samsungów lepiej radzą sobie z rozpoznaniem własnego modelu, nie oznacza od razu, że wiedzą, co ich smartfon potrafi. Według badania, około 40 procent posiadaczy Galaktyk nie ma pojęcia, że ich urządzenie ma bezprzewodowe ładowanie. Użytkownicy smartfonów Apple zaś, z reguły nie wiedzą, że ich telefon obsługuje NFC – wyjątek stanowi 14% posiadaczy iPhone’ów. Mniej więcej połowa ma świadomość, że ich telefon jest wodoodporny.

Najbardziej alarmującym wynikiem ankiety jest liczba osób twierdząca, że ich smartfon obsługuje sieć 5G. Nawet jedna trzecia respondentów jest co do tego przekonana. Aż 62% z tych, którzy są tego pewni, twierdzi, że zauważyli znaczny wzrost prędkości internetu podczas korzystania z 5G, choć żadna z tych osób nie miała szansy się z taką siecią połączyć. Największa niewiedza pod tym względem panuje wśród klientów sieci AT&T, co nie dziwi, bo reklamuje się ona, że jest gotowa na „ewolucję 5G”, podobnie jak komunikował to niedawno operator Play w Polsce.

Jestem bardzo ciekaw, jak taka ankieta wyglądałaby w naszym kraju. Z oczywistych względów, nie mogłaby ona być przeprowadzana wśród czytelników Tabletowo. Zakładam, że zdecydowana większość z Was wie, na jakim urządzeniu czyta tego newsa? ;)

„Tim, pamiętaj, że to jest model XR. Jak nie przestaniesz go mylić, to odejdę z tej roboty”

źródło: decluttr.com przez Android Authority