6. edycja Mi Fan Festival przyniosła Xiaomi blisko 289 milionów dolarów przychodu

Raz do roku, 6 kwietnia, Xiaomi organizuje Mi Fan Festival. Wydarzenie to jest okazją do świętowania kolejnych rocznic powstania marki. Tego dnia, dzięki różnym promocjom, klienci mogą kupić nieco taniej sprzęty z oferty producenta. Za każdym razem event ten cieszy się ogromną popularnością.

W szóstej edycji Mi Fan Festival wzięło udział łącznie 46,83 milionów osób. Przychody, uzyskane ze sprzedaży produktów z oferty Xiaomi, wyniosły łącznie 1,87 miliarda juanów chińskich, czyli blisko 289 milionów dolarów. Tym samym pobito zeszłoroczny wynik, wynoszący 1,25 miliarda juanów chińskich. Co ciekawe, wśród dziesięciu przedmiotów, cieszących się największym „wzięciem” wśród klientów, nie znalazł się ani jeden smartfon. Kupujący jednak bardzo chętnie wybierali m.in. powerbanki (10000 mAh i 16000 mAh) i opaskę Mi Band.

Równocześnie Mi Fan Festival odbywał się również w Indiach, gdzie Xiaomi także prowadzi oficjalną dystrybucję swoich urządzeń (ostatnio zaprezentowano tam flagowego Mi 5). 6 kwietnia na oficjalnej stronie zarejestrowano ponad 1,2 miliona unikalnych użytkowników i sprzedano ponad 100 tysięcy smartfonów i akcesoriów, których ceny, specjalnie na tę okazję, obniżono.

Xiaomi zdecydowanie ma powody do świętowania. Po sześciu latach działalności udało mu się znaleźć w TOP5 największych producentów smartfonów na świecie, a w 2015 roku sprzedać ponad 70 milionów tych urządzeń (chociaż zakładano, że będzie to 80 milionów).

Źródło: GizmoChina