Płatności Google Pay dostępne dla klientów Banków Spółdzielczych i Banku Polskiej Spółdzielczości S.A.

Google Pay (fot. Google)

Google Pay (dawn. Android Pay) dostępne jest w Polsce od połowy listopada 2016 roku i obecnie z tej usługi korzystać mogą klienci już ponad 20 instytucji, w tym kilkunastu banków. Teraz do tej grupy dołączają osoby, które swoje finanse powierzają Bankom Spółdzielczym z Grupy BPS lub Bankowi Polskiej Spółdzielczości S.A.

Aby zacząć korzystać z Google Pay, należy ściągnąć na urządzenie z Androidem aplikację ze Sklepu Play o takiej samej nazwie. Trzeba jednak pamiętać, że jest ona kompatybilna tylko ze sprzętami, pracującymi pod kontrolą Androida 5.0 Lollipop lub nowszego wydania. Smartfon nie może też być zrootowany.

Następnie trzeba dodać swoją kartę płatniczą, ustawić jakąkolwiek blokadę ekranu (hasło, PIN, odcisk palca etc.) i w zasadzie już można korzystać z usługi. Za jej pomocą da się płacić zarówno w sklepach internetowych (m.in. w aplikacji mobilnej Allegro) oraz stacjonarnych. W drugim przypadku trzeba jednak wcześniej włączyć moduł NFC w smartfonie i podświetlić wyświetlacz przed przyłożeniem urządzenia do terminala. Jeśli transakcja opiewa na kwotę wyższą niż 50 złotych, PIN do karty należy wpisać na terminalu płatniczym.

fot. Grupa BPS

W skład Grupy BPS wchodzi w sumie 348 Banków Spółdzielczych oraz Bank Polskiej Spółdzielczości S.A. To ogromna grupa potencjalnych użytkowników Google Pay. Cieszy więc fakt, że także i oni będą mogli płacić za pomocą tej usługi, ponieważ jest to niezwykle wygodne, a niekiedy potrafi również uratować przez blamażem (jeśli na przykład zapomni się zabrać ze sobą karty płatniczej, a stoi się akurat w kolejce do kasy w sklepie).

Źródło: informacja prasowa, Google